تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773758
شناسه : 3773758
تاریخ :
اجرای جشنواره ملی « فردخت» در مازندران اقتصاد ایران: ساری- جشنواره ملی فرهنگی و هنری دانش بنیان با عنوان « فردخت» در سه سطح دانشجویی، دانش آموزی و آزاد در مازندران برپا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رؤیا جعفری مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این که جشنواره جشنواره فرهنگی، هنری و دانش بنیان فردخت با هدف ترویج پوشاک ایرانی و اسلامی برای اولین بار در استان برپا شده است، افزود: این جشنواره در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برپا می‌شود.

وی با اظهار این که جشنواره با کمک ادارات مختلف در حال برپایی است و دارای سه بخش اثر، طراحی و پژوهش است، ادامه داد: مهلت ثبت نام تا ۲۰ شهریور و زمان تحویل آثار تا ۳۰ شهریور خواهد بود.

جعفری با عنوان این که این جشنواره همزمان با کنگره بزرگ شهدای استان در نمایشگاه بین المللی قائمشهر برپا می‌شود، گفت: مرحله شهرستانی جشنواره از خردادماه شروع شد و تا پایان شهریورماه آثار برتر داوری می‌شود.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با عنوان این که شرکت کنندگان در بخش دانش آموزان، دانشجویان و آزاد هستند، تصریح کرد: برای برترین‌ها جوایز ویژه ای درنظر گرفته می‌شود.

وی با اظهار این که جشنواره در زمینه طراحی، دوخت و تحقیق و پژوهش اجرا می‌شود، گفت: مرحله تحقیق و پژوهش جشنواره در بهمن ماه امسال اجرا می‌شود.

وی ارتباط بین طراحان، خیاطان و تولیدکنندگان را از جمله اهداف جشنواره ذکر کرد و گفت: جشنواره حلقه وصل و ارتباطی بین ایده و تولید خواهد بود و الگوهای برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند.