تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773626
شناسه : 3773626
تاریخ :
تزریق ۱۰۰۰ دوز واکسن پنوموکوک برای کودکان در استان مرکزی اقتصاد ایران: اراک- معاون فنی معاونت بهداشت اراک گفت: با آغاز واکسیناسیون پنوموکوک شیرخواران ۲ ماهه، حدود ۱۰۰۰ کودک تاکنون در استان علیه این بیماری واکسینه شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی واعظ اظهار کرد: باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می‌شود که طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها نظیر مننژیت، پنومونی، اوتیت، سینوزیت، کوتژکتویت، پریکاردیت، سپتی سمی را موجب می‌شود و واکسیناسیون پنوموکوک بار جهانی این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

معاون فنی معاونت بهداشت با بیان اینکه پنومونی پنوموکوک یکی از شایع‌ترین علل عفونت تنفسی و علل اصلی مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال در سراسر جهان است بیان کرد: عوارض این بیماری مانند فلج دائمی، ناشنوایی و آسیب‌های مغزی است که ممکن است در انواع شدید بیماری منجر به از دست دادن جان کودکان شود.

واعظ گفت: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر نیز به علت کاهش مواجه شدن با بیماری، کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به تزریق ۱۰۰۰ دوز واکسن پنوموکوک برای کودکان در استان مرکزی، بیان کرد: از مردادماه سال جاری، واکسیناسیون پنوموکوک در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با کلیه دانشگاه‌های کشور در سه نوبت در سنین ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی در حال اجرا است.