تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773624
شناسه : 3773624
تاریخ :
سهم ۴/۵ میلیون دلاری شرکت های تعاونی کاشان از صادرات کشور اقتصاد ایران: کاشان - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان گفت: شرکت های تعاونی کاشان در یکسال اخیر ۴/۵ میلیون دلار صادرات داشته اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسن اربابی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن عرض تبریک هفته تعاون اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی کاشان در حوزه تولید و صادرات فعالیت بسیار خوبی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ شرکت تعاونی جدید در کاشان تأسیس شده است، ابراز داشت: از این بین شش شرکت تولیدی هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی کاشان طی یکسال گذشته ۴/۵ میلیون دلار صادرات داشته‌اند، تصریح کرد: بیشتر این صادرات در محصولاتی همچون فرش، سرب و تخم مرغ بوده است.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات انجام شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است، گفت: بعد از آن کشورهای شبه قاره همانند هندوستان و پاکستان بیشترین واردات محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی کاشان را به خود اختصاص داده‌اند.

اربابی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد از شرکت‌های تعاونی استان اصفهان مربوط به شهرستان کاشان است، افزود: با توجه به تعالیم اسلامی و دینی مبنی بر گسترش آموزه‌های تعاونی، حمایت‌های خوبی از شرکت‌های تعاونی می‌شود که قسمتی از این حمایت‌ها مربوط به اعطای تسهیلات است.