تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773623
شناسه : 3773623
تاریخ :
شرکت ۱۸۱۵ زوج در جلسات آموزشی پیش از ازدواج در سال گذشته در کاشان اقتصاد ایران: کاشان - رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: یک هزار و ۸۱۵ زوج در جلسات آموزشی پیش از ازدواج در سال گذشته در کاشان شرکت داشته اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مرتضی پنجه شاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج در این مرکز اظهار داشت: خانواده واحد تشکیل دهنده جامعه اسلامی و ازدواج زیر بنای این واحد است و افزایش آگاهی زوجین پیش از ازدواج از اقدامات بسیار مهم برای تقویت بنیان خانواده است.

وی ابراز داشت: کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج، زوج‌ها را برای ورود به مرحله بعدی زندگی آماده کرده و زمان کافی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا در صورت وجود مشکل بتوانند پیش از ازدواج به حل مشکلات بپردازند و از ایجاد مشکلات جدید در مراحل بعدی زندگی، پیشگیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با بیان این که براساس تحقیقات بسیاری از مشکلاتی که زوجین در ازدواجشان تجربه می‌کنند، ناشی از عدم آمادگی کافی قبل از ازدواج است، تصریح کرد: این کلاس‌ها به منظور افزایش آگاهی و کسب مهارت زوجین در زمینه‌های مختلف اعم از اخلاق، احکام، سلامت جنسی و باروری، حقوق زوجین، حرمت و قبح سقط جنین، مهارت‌های زندگی خانوادگی و غیره ارائه می‌شود.

ویی از فعالیت کلاس‌های آموزش ویژه زوجین در شبکه بهداشت کاشان خبر داد و افزود: ماهانه این مرکز با فعالیت دو روز در هفته در روزهای یکشنبه و چهارشنبه، به طور متوسط به ۱۵۰ زوج از شهروندان منطقه و مناطق همجوار خدمت رسانی می‌کند.

پنجه شاهی با اشاره به آمارهای سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در سال گذشته، تعداد ۸۴ جلسه آموزشی پیش از ازدواج برای یک هزار و ۸۱۵ زوج در کاشان برگزار شد.