تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3773583
شناسه : 3773583
تاریخ :
حمله شدیداللحن مربی سابق تیم ملی به طارمی اقتصاد ایران: مربی اسبق تیم ملی به حرف‌هایی که مهدی طارمی بعد از بازی با قرقیزستان بر زبان آورد، واکنش نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرورزشی: مهدی طارمی پس از پیروزی خفیف تیم ملی مقابل قرقیزستان و اعتراض تماشاگران حاضر در ورزشگاه فولادشهر، حرف‌هایی بر زبان آورد که با واکنش تند گروهی از ملی‌پوشان نسل ۹۸ مواجه شد. در همین خصوص نادر فریاد شیران مربی اسبق تیم ملی و دستیار اول محمد مایلی کهن در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات که بخش اعظمی از تیم ۹۸ هم دست پرورده آنها محسوب می‌شوند، در واکنش به حرف‌های طارمی یادداشتی را در اختیار خبرورزشی گذاشت و برای این مهاجم نوشت:

آقای طارمی عزیز! صحبت‌های شما بعد از مسابقه با قرقیزستان را دیدم و شنیدم. بخش‌هایی از آنها پیرامون وضعیت بد اقتصادی، کیفیت پایین ورزشگاه‌ها و به ویژه زمین چمن فولادشهر که باعث خجالت ما هم شد، مورد تایید مردم شریف ایران نیز قرار دارد و قابل قبول بود. من هم قاطعانه معتقدم هیچکس حق ندارد به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران واژه بی‌شرف را اطلاق کند چون این عین بی‌احترامی به آنها تلقی شده و کاملاً غیر قابل هضم است اما شما در بخشی از صحبت‌های خود به گذشته دور اشاره کردی. به زمانی که فکر می‌کنم اصلاً در آن مقطع فوتبال بازی نمی‌کردی.

 آقا مهدی عزیز! شما به چه حقی چهره‌های افتخارآفرین تیم ملی فوتبال کشورمان که در بدترین شرایط اردویی و با کمترین امکانات رفاهی در خوابگاه‌های مجموعه ورزشی انقلاب و آزادی اسکان پیدا می‌کردند و در بدترین زمین‌ها مانند زمین شماره ۴ آزادی و زمین گلف مجموعه انقلاب تمرین می‌کردند را مورد انتقاد قرار دادی؟

آقای طارمی عزیز! تیم ملی در آن مقطع بدون فیزیوتراپ، بدون ماساژور، بدون آنالیزور، بدون پزشک متخصص ورزشی، بدون مدیر رسانه( که تیم شما در ظاهر دو مدیر رسانه دارد و در خفا نمی‌دانم چه تعداد مدیر رسانه‌ای دارید) بدون لشکری از مربیان و البته بدون حمایت قلبی رییس وقت فدراسیون فوتبال تمرین می‌کرد و افتخارآفرین شد. شرایط مانند الان نبود که رئیس فدراسیون هرچه سرمربی تیم ملی بگوید، چشم بگوید

آقای طارمی! احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان نامی و دوست داشتنی ایران از آمریکا با من تماس گرفت و آنقدر از حرف‌های شما دلخور بود که...

آقای طارمی! یکی نبود به شما پسر خوب و ستاره تیم ملی بگوید فریب عده‌ای را نخور و به جای آن، به وظیفه خطیر خود تحت عنوان بازیکن تیم ملی فکر کن و از خراب کردن ستاره‌های اسبق تیم ملی ایران که اطمینان دارم زمانی آرزوی دیدن آنها را داشتی، بپرهیز.

آقای طارمی! به این اسامی توجه کن: احمدرضا عابدزاده، محمد خاکپور، علی دایی، خداداد عزیزی، کریم باقری، حمید استیلی، مهدی مهدوی کیا، علیرضا منصوریان، افشین پیروانی، یحیی گل محمدی، رضا شاهرودی، مهدی پاشازاده، زنده‌یاد مهرداد میناوند و..

بدون شک این بازیکنان با کمترین پول، با کمترین تدارکات و امکانات همراه با ما طی دو سالی که  کنار آقای محمد مایلی کهن در کادر فنی تیم ملی ایران حضور داشتم، به دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای رسیدند و این یک حقیقت بسیار آشکار است.

پسر خوب فوتبال ایران! لطفاً به این عناوین و افتخارات توجه کن:

آیا شما با کارلوس کیروش خودخواه و این سرمربی چنین مقامی را در آسیا به دست آوردید؟

آقای طارمی! به این موارد هم توجه کنید:

البته در پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بلایی برسر ما و تیم ملی در قطر آوردند که طی مجال مناسب به آن خواهم پرداخت. تیم ملی فوتبال کشورمان در نهایت و با وجود اینکه حداکثر ۴ تیم از قاره آسیا به جام جهانی فرانسه صعود می‌کردند، در نهایت موفق به تحقق این امر شد.

آقای طارمی عزیز! آیا مقایسه شرایط کنونی تیم ملی با وضعیت آن دوران مقایسه درستی است؟ حرمت پیشکسوتان افتخارآفرین جام ملت‌های ۹۶ و جام جهانی ۹۸ را نگه دارید. حداقل شما که از خانواده بزرگ فوتبال هستید حرمت فوتبالی‌ها را حفظ کنید.

پ