تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3773582
شناسه : 3773582
تاریخ :
ضرورت توجه به معیشت کادر سلامت/ نباید اجازه بدهیم نخبگان بروند اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، توجه به نیازهای اقتصادی و معیشتی کادر سلامت و جامعه پزشکی را مهم برشمرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ظفرقندی، شامگاه یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳، در مراسم روز پزشک که با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: جامعه پزشکی در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی‌های بزرگی را نشان داده و به مردم خدمات ارزنده ارائه کرده است.

وی افزود: همچنان که مرحوم دکتر شریعتی می‌گفت هیچ کس نمی‌تواند به جای دماوند بگوید بلندترین و سرافرازترین کوه ایران، قله الوند است چرا که دماوند، خودش سرافراز و سر بلند است بنابراین افتخارآفرینی و سرافرازی جامعه پزشکی ایران نیز برای همه محرز است.

وزیر بهداشت، به جانفشانی ها و رشادت‌های داوطلبانه جامعه پزشکی و کادر سلامت در ۸ سال دفاع مقدس و ایام همه گیری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی در دفاع مقدس شهدایی را تقدیم ملت قهرمان ایران کرد و با روحیه فداکارانه و ایثارگرانه در سخت‌ترین شرایط به عشق مردم و کشور، ایستاده و مانده اند.

ظفرقندی به مبارزه جهادگونه کادر سلامت و جامعه پزشکی در زمان شیوع و گسترش اپیدمی کرونا در کشور اشاره و تاکید کرد: در زمان کرونا نیز جامعه پزشکی تا پای جان برای تأمین سلامت مردم ایستاد؛ اعتقاد داریم شرف و افتخار در وجود جامعه پزشکی است و مردم ایران همواره قدردان آنان بوده و هستند.

وی با اشاره به رتبه بالای اعتماد مردم به جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی سرمایه عظیم اجتماعی خود را قدر می نهد و در جهت حفظ و رضایتمندی هر چه بیشتر آن تلاش خواهد کرد.

وزیر بهداشت، پیشران و اساس توسعه کشور را جامعه و انسان سالم دانست و تاکید کرد: جامعه سالم جامعه‌ای است که به لحاظ جسمی، روانی و اجتماعی باید از شرایط سالمی برخوردار باشد و ما امروز این نعمت را قدر می‌نهیم. جامعه پزشکی هیچ گاه خودش را تافته جدا بافته از بقیه ندانسته است.

ظفرقندی، تکریم و توجه به نیازها از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی کادر سلامت و جامعه پزشکی را ضروری برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم نخبگان ما در کشور برای خدمت به مردم بمانند و انگیزه‌های لازم را برای ماندگاری آنها فراهم کنیم. باید از نیروهایی که در مناطق محروم، دور افتاده و مرزی خدمات ارائه می‌دهند، حمایت کرده و به آنها انگیزه بیشتری بدهیم.

وزیر بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه باید برای تأمین سلامت در مناطق محروم، آن‌گونه که شایسته است هزینه کنیم، افزود: باید هزینه تمام شده خدمات را محاسبه کنیم تا اقتصاد سلامت دچار اختلال نشود. با همدلی و وفاق بی بدیلی که در دولت چهاردهم شکل گرفته می‌توانیم مشکلات حوزه سلامت را تا حد زیادی برطرف کنیم.