تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773580
شناسه : 3773580
تاریخ :
برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی در بوشهر/ دشت‌ها بحرانی و ممنوعه شد اقتصاد ایران: بوشهر- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع طیرزمینی، دشت‌های استان بوشهر را بحرانی و ممنوعه کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عبدالطیف عباسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای حفظ و احیای منابع آبی استان بوشهر اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های متنوعی در نقاط مختلف استان اجرا شده است.

وی با اشاره به تأثیر برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع آب زیرزمینی در ممنوعه و بحرانی شدن دشت‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: از دیگر اثرات برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی فرونشست زمین است که می‌تواند مسائل و چالش‌های فراوانی را ایجاد کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: در همین راستا برخورد جدی با چاه‌های غیرمجاز را در دستور کار داریم و اقدامات گسترده‌ای در این زمینه در سطح استان صورت گرفته است.

مسدود کردن ۲۳۰ حلقه چاه

وی از توقیف ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات حفاری غیرمجاز در سطح استان خبر داد و افزود: دستگاه‌های حفاری از جمله دستگاه‌های تراکتوری، کمپرسور و تجهیزات دیگر توقیف شده است.

عباسی نژاد از مسدود کردن ۲۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز با صدور احکام قضائی طی سال گذشته خبر داد و بیان کرد: اغلب دشت‌های استان به ممنوعه، ممنوعه بحرانی و فاقد ظرفیت بهره‌برداری کشاورزی تبدیل شده است.