تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773567
شناسه : 3773567
تاریخ :
تولید لباس‌های محلی و سنتی در استان بوشهر تقویت می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تولید لباس‌های محلی و سنتی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ عصر یکشنبه در بازدید از کارگاه دوخت‌های سنتی در شهر چغادک اظهار کرد: این کارگاه از سری برنامه‌های گام دوم طرح ملی آموزش هنر برای همه است.

وی اضافه کرد: طرح آموزش رایگان هنر برای همه با هدف تحقق شعار تحول و عدالت محوری در راستای ایجاد عدالت فرهنگی و فراهم شدن امکان دسترسی همگان به امکانات فرهنگی و هنری با هدف توسعه کسب و کارهای این حوزه و کشف استعدادهای هنری به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر رایگان بودن این طرح افزود: این کلاس‌ها در حوزه طراحی مد و لباس (کارگاه دوخت‌های سنتی) در بخش مرکزی شهرستان بوشهر، شهر چغادک برگزار شد.

آفتاب قنبری مدرس این دوره موزشی با تشریح نوع آموزش‌ها در این کارگاه گفت: تلاش می‌کنیم تولید برخی لباس‌های محلی و مورد استفاده در برخی مناطق مانند سیستان و بلوچستان، شهرستان جم و دشتستان را در این کارگاه آموزش دهیم.

این طرح در راستای توسعه عدالت آموزشی و فرهنگی و محرومیت‌زدایی از حوزه طرح بزرگ ملی، آموزش و هنر برای همه توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو سال گذشته آغاز به‌کار کرد.