تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3773564
شناسه : 3773564
تاریخ :
اردن عملیات «الکرامه» را اقدامی فردی عنوان کرد! اقتصاد ایران: وزارت کشور اردن با صدور بیانیه‌ای توضیحاتی را درباره عملیات ضدصهیونیستی در گذرگاه «الکرامه» ارائه داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت کشور اردن بیانیه‌ای را در خصوص عملیات ضدصهیونیستی در گذرگاه «الکرامه» در مرز اردن و فلسطین اشغالی صادر کرد.

وزارت کشور اردن اعلام کرد: تحقیقات در خصوص حادثه تیراندازی در طرف دیگر پل ملک حسین تأیید می‌کند که فرد تیرانداز در این حادثه شهروندی اردنی به نام ماهر ذیاب حسین الجازی بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ماهر الجازی از ساکنان منطقه الحسینیه در استان معان بوده و با رانندگی یک کامیون حامل کالاهای تجاری از مبدا اردن به مقصد کرانه باختری از روی پل عبور کرده است.

وزارت کشور اردن تاکید کرد: نتایج اولیه تحقیقات اشاره می‌کند که این حادثه اقدامی فردی بوده است. تحقیقات برای دستیابی به تمامی جزئیات حادثه ادامه دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هماهنگی میان طرف‌های ذی‌ربط برای تحویل‌گرفتن پیکر مجری عملیات برای خاکسپاری در اردن در جریان است.

وزارت کشور اردن تاکید کرد: تمامی رانندگان اردنی که پس از این حادثه مورد بازپرسی قرار گرفتند آزاد شده‌اند و بیش از ۱۰۰ راننده به اردن بازگشته‌اند. دستگاه‌های ذی‌ربط در حال پیگیری مسئله بسته‌شدن پل ملک حسین پس از این حادثه هستند.

گفتنی است یک راننده کامیون اردنی حدود ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه وارد گذرگاه الکرامه در مرز اردن و فلسطین اشغالی شد و از فاصله صفر اقدام به تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها در این گذرگاه کرد.

در این عملیات ۳ صهیونیست به هلاکت رسیدند و مجری عملیات هم به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.