تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773553
شناسه : 3773553
تاریخ :
راه‌های ارتباط معنوی با امام زمان (عج) اطاعت و نیت خالص است اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: افرادی که مطیع در امر بندگی و دارای نیت خالص هستند، می‌توانند با امام زمان (عج) ارتباط معنوی برقرار کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد شامگاه یکشنبه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: حرارت خباثت از آتش جهنم است و اگر بخیل خود را اصلاح نکند، از بدترین و شقی‌ترین انسان‌ها است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند کسی که حاجت می‌خواهد، زیاد صلوات بفرستد و نباید سیل صلوات را رها کنید، چراکه غصه‌ها می‌رود و رزق و روزی بیشتر می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: قبل از اینکه ما بشنویم، امام زمان می‌شنود و او شاهد است، حدیثی داریم از امام رضا که فردی به ایشان عرض کردند که برای خودم و خانواده‌ام دعا کن و حضرت پاسخ دادند که ما پیش از اینکه شما بخواهید، شما را دعا می‌کنیم.

وی افزود: امام رضا (ع) قسم خوردند که اعمال انسان‌ها به ما عرضه می‌شود و اگر اعمال بدی باشد، ما برای شما طلب استغفار می‌کنیم.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: در اصول کافی آمده است که اگر دعا و عنایت امامان نباشد، همه زندگی انسان مختل می‌شود، چون آنها واسطه فیض هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در قرآن آمده است که هر کاری می‌خواهید بکنید، خدا می‌بینید و در دید خداوند هستید و غیر از معبود، پیامبر و مؤمنان هم می‌بینند که مقصود از مؤمنان، چهارده معصوم هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: برخی غرق علم و دنیا هستند و حرص آنها را دارند، پیامبر (ص) نیز حرص هدایت مردم را داشتند البته همه به نوعی حریص هستند.

وی گفت: امیرالمومنین (ع) فرمودند همانطور که برای مال دنیا حرص می‌زنید، بیشتر از این به عمر خود حریص باشید و آن را مغتنم بشمارید.

حجت الاسلام فرحزاد اضافه کرد: حرص امام رضا (ع) بر شادی دل‌ها است و ایشان فرموده‌اند که حرص م این است که دل مؤمنان را شاد کنم.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر اینکه باید انفاق کنیم و سعی در کمک به دیگران داشته باشیم، اذعان کرد: در حدیثی از امام حسن عسکری (ع) آمده است که دو صفت است که می‌توان با امام زمان (عج) ارتباط معنوی بگیریم و آنها «طاعت و بندگی» و «نیت و اعمال با اخلاص» هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: باید تسلیم امر خداوند باشیم و کارهای خود را نیت خالص و اخلاص انجام دهیم، چراکه تمام موجودی ما در روز قیامت اعمال خالص از جمله عبادت و زیارت قابل قبول است.