تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773532
شناسه : 3773532
تاریخ :
توسعه حرم رضوی تجلی احیای امر اهل‌بیت و رفاه بی‌سابقه زائران است اقتصاد ایران: مشهد- تولیت حرم حضرت معصومه (س) با تقدیر از تلاش‌های انجام‌گرفته در اماکن متبرکه رضوی، توسعه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی زائران را گامی مهم در احیای امر اهل‌بیت (ع) عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی ضمن تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) از دو ابر پروژه عمرانی «توسعه زیرسطحی محدوده بست شیخ بهایی» و «احداث رواق امیرالمؤمنین (ع)» در حرم مطهر رضوی بازدید کرد و از نزدیک در جریان اجرای این پروژه‌ها قرار گرفت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بر اهمیت اقدامات صورت‌گرفته در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا (ع) برای رفاه زائران و احیای امر اهل‌بیت (ع) تأکید کرد و گفت: آنچه در اینجا انجام می‌شود، مصداق عملی کلام نورانی اهل‌بیت (ع) است که فرمودند «رحم الله من احیا امرنا». برای احیای امر اهل‌بیت (ع)، نه‌تنها سازوکار لازم است بلکه استقبال شایسته و در خور شأن از زائران نیز باید فراهم باشد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در دوران تولیت‌های فقید آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: آیت‌الله طبسی (ره) باتدبیر خود، گام‌های ارزشمندی برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی زائران برداشتند و سازه‌ها و بناهای مختلفی را در این راستا پایه‌گذاری کردند. پس از ایشان، شهید آیت‌الله رئیسی نیز باغیرت و همت خود، به همراه همکارانشان، این مسیر را با جدیت دنبال کردند، به‌طوری‌که هر سال شاهد افزایش بی‌سابقه زائران و استفاده‌کنندگان از این امکانات هستیم.

سعیدی با اشاره به روند روبه‌رشد حضور زائران در سال‌های اخیر، بیان کرد: هر سال شاهد افزایش چشمگیر حضور زائران در حرم مطهر رضوی هستیم و این استقبال زائران، زمینه‌ساز مشارکت افراد خیر، نیکوکار و ناذر در تأمین امکانات مادی، معنوی و فرهنگی است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مجموعه فرهنگی جدید حرم مطهر رضوی تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید که گام مهمی در مسیر احیای امر اهل‌بیت (ع) خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از اقدامات آیت‌الله مروی تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: طرح‌های عمرانی در حرم مطهر، به‌ویژه در زمان آیت‌الله طبسی، با نگاه بلندمدت آغاز شد و پروژه زیر صحن مسجد گوهرشاد نمونه‌ای از این طرح‌هاست. با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مدبرانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، بخش‌های مختلف حرم به طور گسترده و متصل‌به‌هم، از طریق تونل‌ها و فضاهای جدید، توسعه خواهد یافت. این طرح‌ها باهدف ایجاد فضاهای مناسب‌تر برای حضور و اجتماع زائران در حال اجراست تا در سال‌های آتی شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌های بزرگ باشیم.

سعیدی تأکید کرد: این اقدامات، نویدبخش تحولی بی‌سابقه برای رفاه حال زائران و خدمات‌دهی به آنان در سال‌های آینده است.

در پایان این بازدید نیز خلیل‌الله کاظمی، مدیرعامل سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی به معرفی و تشریح مجموع اقدامات این سازمان در امر توسعه و نگهداری از فضاهای زیارتی حرم مطهر امام رضا (ع) پرداخت.