تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773514
شناسه : 3773514
تاریخ :
خوزستان با کمبود ۱۴۰۰ مربی بهداشت مواجه است اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مدارس استان ۷۱۳ اتاق بهداشت وجود دارد و با کمبود یک هزار و ۴۰۰ مربی بهداشت مواجه هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان رتبه نخست کشور در زمینه صدور ابلاغ معلمان را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ساماندهی معلمان بر سر کلاس درس قبل از شهریورماه انجام شده است، تصریح کرد: در مدارس استان ۷۱۳ اتاق بهداشت وجود دارد و با کمبود یک هزار و ۴۰۰ مربی بهداشت مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون تعداد محدودی از دانش آموزان موفق به ثبت نامه در سامانه سپند شده‌اند، عنوان کرد: سامانه مذکور امسال به صورت آزمایشی انجام می‌شد اما بر اساس شرایط موجود، امکان خدمت رسانی به همه دانش آموزان از جانب شهرداری اهواز وجود ندارد لذا نگران این هستیم که شهرداری امکان تأمین خودرو برای سرویس مدارس را نداشته باشد.

به گفته حبیبی، مدیران اجازه اقدام نسبت به تأمین سرویس مدارس برای دانش آموزان را ندارند و در صورت رخداد تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه متأسفانه شهرداری‌ها با آموزش و پرورش ارتباطی ندارند، اظهار کرد: شهرداری‌ها مثل سال‌های قبل، در زیباسازی مدارس با ما همکاری ندارد لذا از آنها می‌خواهیم نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

حبیبی به سرریز شدن فاضلاب در اطراف مدارس حاشیه خوزستان اشاره کرد و گفت: خواهش داریم در راستای حفظ سلامت دانش آموزان به این مساله رسیدگی شود. همچنین برخی مدارس روستا و حاشیه با مشکل آب شرب مواجه هستند که تقاضا داریم به این مدارس آب رسانی شود.