تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773464
شناسه : 3773464
تاریخ :
رفع مشکل ناترازی انرژی در گرو بهینه سازی مدیریت مصرف است اقتصاد ایران: اراک-استاندار مرکزی، رفع مشکل ناترازی انرژی را در گرو بهینه سازی مدیریت مصرف دانست و گفت: در این راستا برنامه های حوزه بهینه سازی، تجدید پذیر و افزایش تولید برق بصورت جدی دنبال شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی با اشاره به اینکه رفع مشکل ناترازی انرژی را در گرو بهینه سازی مدیریت مصرف دانست و اظهار کرد: قطع برق مشکلاتی را برای صنایع و کشاورزان به همراه داشت اما با تعامل و همراهی مردم با حداقل آسیب از این بحران عبور کردیم و امید است دولت چهاردهم نیز گام‌های مؤثری در راستای رفع این مشکل بردارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه ۹۳ درصد مردم استان مرکزی در بخش خانگی، الگوی مصرف انرژی را رعایت کردند، افزود: ضروری است برای مشکل ناترازی انرژی, برنامه‌های حوزه بهینه سازی، تجدید پذیر و افزایش تولید برق بصورت جدی دنبال شود.

مخلص الائمه ضمن تقدیر از عملکرد خوب فرمانداران استان مرکزی طی سه سال اخیر گفت: تغییر مدیران شهرستان‌ها باید با هماهنگی فرمانداران باشد.

وی ادامه داد: اقدامات دولت سیزدهم مورد تأیید مقام معظم رهبری بود بدون تردید این موفقیت حاصل تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی مختلف بوده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سرشماری عمومی کشاورزی تاکید رئیس جمهور بوده بنابراین همکاری لازم از سوی تمام ادارات امری ضروری است.

مخلص الائمه گفت: نزدیک به ۴,۳۰۰ میلیارد ریال بودجه عمرانی در حساب‌های دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی وجود دارد که نسبت به سال گذشته میزان درصد جذب اعتبارات افزایش یافته بیشتری داشته‌ایم و انتظار است یک ریال از این بودجه برگشت داده نشود و این بودجه درچارچوب قوانین و برنامه‌ها هزینه شود.

وی عملکرد دولت سیزدهم در بحث اشتغال را موفقیت آمیز دانست و گفت: براساس آخرین آمار، نرخ بیکاری استان مرکزی ۴.۸ درصد ثبت شد که کمترین نرخ بیکاری در تاریخ استان مرکزی است به گونه‌ای که شماری از واحدهای استان به دلیل کمبود نیرو در حال تعطیلی هستند.

استاندار مرکزی با اشاره به بحران جمعیت در استان مرکزی گفت: نرخ موالید و ازدواج در استان مرکزی، کاهشی است و در خصوص طلاق نیز وضعیت مناسبی نداریم هر چند این مهم جزو برنامه‌های اولویت دار است اما از سوی برخی مسئولان مورد بی مهری قرار گرفته است.

مخلص الائمه با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی نیز گفت: اکثر دستگاه‌های اجرایی در این جشنواره شرکت کردند و بر اساس داده‌های سامانه مربوطه، دستگاه‌های برتر انتخاب شدند.

وی با تاکید بر تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در هفته دفاع مقدس گفت: این مهم باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و از خانواده آنها همچون سالهای گذشته تجلیل شود.

استاندار مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی این استان مرکزی مکلفند گزارشی جامع از اقدامات خود در سه سال گذشته همانند کتاب رهاورد خدمت تهیه کنند.