تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773463
شناسه : 3773463
تاریخ :
کمبود منابع آبی بحران جدی در استان سمنان است اقتصاد ایران: سمنان- رئیس کل دادگستری سمنان گفت: کمبود منابع آبی در استان طی سال‌های اخیر به یک بحران بدل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در نشست بررسی مشکلات آب سمنان بیان کرد: متأسفانه کمبود منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی از جمله موضوعات مهمی است که سراسر کشور با این مشکل مواجه بوده و در استان سمنان نیز در سال‌های اخیر به یک بحران جدی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در مدیریت منابع آب، توزیع عادلانه این موهبت الهی طبق موازین قانونی مورد تاکید است و با بی قانونی، منابع آبی تضییع و حقوق مالکان و عامه پایمال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: در موضوع حق آبه غرب استان، قانون فصل الخطاب است و هرجایی که قانون به درستی و به موقع حاکم شود، همگان از منافع ارزشمند آن بهره‌مند خواهند شد.

اکبری خطاب به کشاورزان عنوان کرد: جای امیدواری دارد که این مهم تا کنون به صورت مدیریت شده و قانونمندانه توسط مسئولان قضائی و اجرایی استان و شهرستان پیگیری شده و این دغدغه مندی نسبت به پیگیری مطالبات کشاورزان بیانگر تلاش‌ها جدی و ویژه برای رفع مشکل آب در این مناطق است که تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد.

وی در خاتمه افزود: موضوع آب مسئله مهم و پیچیده‌ای است که حل این مشکل نیازمند پیگیری و همدلی مسئولان مربوطه از مرکز است و موضوعاتی که نیازمند پیگیری از قوه قضائیه دارد به صورت جدی پیگیری و منتقل خواهد شد.