تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773459
شناسه : 3773459
تاریخ :
برنامه ۵ساله شامل ۹۰۰عنوان برای حوزه های علمیه کشور تنظیم شده است اقتصاد ایران: کاشان - مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: برنامه ۵ ساله شامل ۹۰۰ عنوان برای حوزه های علمیه کشور تنظیم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه کشور را با طرح‌های متنوع متحول می‌کنیم، اظهار داشت: این طرح‌ها به گونه‌ای است که در راستای نیازهای جامعه باشد.

وی با بیان اینکه نیازهای جامعه شناسایی شده است، ابراز داشت: در همین راستا ده‌ها رشته جدید منطبق بر این نیازها تعریف شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه برنامه ۵ ساله شامل ۹۰۰ عنوان برای حوزه‌های علمیه کشور تنظیم شده است، تصریح کرد: در حال حاضر هم در حال تدوین و تنظیم برنامه پنج ساله دوم برای حوزه‌های علمیه در راستای مطالعات علمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کاشان یکی از شهرهای فعال در حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه‌های علمیه کاشان در شش رشته و گرایش مشغول آموزش طلبه‌ها هستند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه این رشته‌ها در حوزه‌های همچون مشاوره، تعلیم و تربیت و غیره است، افزود: این رشته‌ها در راستای این است که بتواند پاسخگوی نیازهای جوانان باشد.

وی با اشاره به اینکه در کاشان بیش از دو هزار طلبه در حال علم آموزی هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ استاد نیز در حوزه‌های علمیه سطح شهرستان در حال تدریس هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به کوشش و تلاش مردم کاشان برای تقویت حوزه‌های علمیه گفت: تبلیغ دینی از اهمیت فراوانی برخوردار است و مراکز و انجمن‌های حوزوی باید توسعه پیدا کند.