تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773457
شناسه : 3773457
تاریخ :
۲۰ سند پایه برای حوزه های علمیه تنظیم شده است اقتصاد ایران: کاشان - مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ۲۰ سند پایه برای حوزه های علمیه تنظیم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کاشان یکی از قطب‌های مذهبی و فرهنگی ایران است، اظهار داشت: پنج هزار شهید طلبه این منطقه نشان می‌دهد که پیشینه ولایتمداری مردم منطقه کاشان درخشان بوده و هست.

وی با بیان اینکه کاشان منطقه‌ای است که مهد فرهنگ و تمدن بوده است، ابراز داشت: سابقه تشیع منطقه کاشان با حضور حضرت علی بن باقر (ع) نشان از ارادت مردم این منطقه به خاندان عصمت و طهارت است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مشاهیر زیادی در منطقه کاشان زیست کرده‌اند، تصریح کرد: بزرگانی همچون ملاحبیب الله شریف، ملامحسن فیض کاشانی و غیره در این منطقه زیست کرده‌اند که هر کدام افتخار ایران زمین هستند.

وی با اشاره به اینکه با این پشتوانه حوزه‌های علمیه منطقه کاشان وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: کاشان در کنار قم نقش مؤثری در توسعه فرهنگی و مذهبی جامعه دارد.

آیت الله اعرافی با اشاره به برنامه‌های آینده حوزه‌های علمیه افزود: ۲۰ سند پایه برای حوزه‌های علمیه تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید خود را منطبق بر نیازهای جوانان و نوجوانان کنند، خاطرنشان کرد: ما در برابر آینده سازان کشور احساس مسئولیت داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه علم و تحقیق و پژوهش از مشخصه‌های حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه‌های علمیه همیشه در برابر سختی‌ها مقاوم بوده و هستند و در راه خدمت به مردم در برابر سختی‌ها عقب نشینی نمی‌کنیم.