تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773446
شناسه : 3773446
تاریخ :
برای صدور انقلاب اسلامی بدنبال جنگ نیستیم اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم با بیان اینکه برای صدور انقلاب اسلامی به دنبال جنگ نیستیم افزود: نگاه اسلام فرازمینی است و به همین دلیل ما امروز نمی‌توانیم نسبت به مسائل غزه بی‌تفاوت باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار مدیر کل جدید صدا و سیمای استان قم بیان کرد: کسب اعتماد مخاطبان برای رسانه ملی بسیار دارای اهمیت است و صدا و سیما باید در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی‌ها امانت را رعایت کند تا از این طریق اعتماد مخاطبان جلب شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ناتوی فرهنگی دشمن امروز ارکان جامعه ما را هدف گرفته است افزود: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا نقاط ضعف کشور را بزرگنمایی و چند برابر نشان دهند و به داشته‌های کشور توجهی نکنند و یا به گونه‌ای این مسائل را بازگو کنند که جامعه این نقاط قوت را به منزله نقطه ضعف تلقی کند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: جهان استکبار تلاش می‌کند برای آنکه بر دنیا آقایی کند، داشته‌های دیگر کشورها را به عنوان نقطه ضعف نشان دهد و نقاط قوت را همانند موضوع انرژی هسته‌ای فقط برای خود بخواهد.

امام جمعه قم، مأموریت اول رسانه را امر اطلاع رسانی دقیق به همراه تحلیل مناسب برشمرد و گفت: خبرهایی که بدون تحلیل هستند گذرا و بدون عمق می‌باشند و در این راستا باید از افرادی که اخبار را به خوبی تحلیل می‌کنند استفاده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای ورود افکار مختلف به رسانه ملی نباید راه را ببندیم افزود: از سوی دیگر نباید اجازه داد تا برخی از افراد با سخنانی که مطرح می‌کنند جامعه را دچار تردید کنند و از این طریق بخواهند خود را مطرح کنند و به همین دلیل باید از افراد توانمندی که می‌توانند در زمینه پاسخگویی، تردیدهای مردم را از بین ببرند استفاده شود.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهر مقدس قم از نظر معنوی و علمی دارای جایگاه ممتازی است افزود: نباید مسائل قم را در حد یک استان معمولی دید و خبرهایی که در استان قم وجود دارد به خصوص در حوزه مسائل حوزوی و معنوی باید در جامعه پررنگ شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای صدور انقلاب اسلامی به دنبال جنگ نیستیم افزود: نگاه اسلام فرازمینی است و مسلمین همانند اعضای یک پیکر هستند و به همین دلیل ما امروز نمی‌توانیم نسبت به مسائل غزه بی‌تفاوت باشیم.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم در زمانی که کار ناشایستی از فردی در جامعه صورت می‌گرفت او را مورد توبیخ قرار می‌داد و امروز ما نیز باید همین روش را دنبال کنیم و اگر کار خوبی در جامعه صورت می‌گیرد باید آن را تحسین و جلوی اقدامات نامناسب را بگیریم.