تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3773425
شناسه : 3773425
تاریخ :
خنک‌کننده‌های پیشرفته EK برای گرافیک‌های نسل بعد در راه هستند اقتصاد ایران: شرکت EK در حال آماده‌سازی سیستم‌های خنک‌کننده‌‌ی آبی برای نسل بعدی گرافیک‌ها است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شرکت EK امسال با جنجال‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم کرد و ادعاهایی مبنی‌بر پرداخت‌نکردن به‌موقع حقوق کارمندان، وجهه‌ی این برند را خدشه‌دار کرد. بااین‌همه، EK قصد ندارد به این زودی‌ها تسلیم شود و امسال خنک‌کننده‌های آبی جدیدی برای نسل بعدی گرافیک‌ها عرضه خواهد کرد.

EK ضمن اشاره به عرضه‌ی نسل بعدی گرافیک‌ها، جنجال‌های اخیر را تلاش‌های بی‌اساس برای ضربه‌زدن به وجهه‌ی این برند اعلام کرد.

EK می‌گوید: «ما نه‌تنها به فعالیت خود ادامه می‌دهیم؛ بلکه از افزایش سرعت عرضه‌ی محصولات جدید و انقلابی خود هیجان‌زده هستیم. ما در حال تولید محصولات جدید و آماده‌ی معرفی راهکارهای خنک‌کننده‌ی بی‌نظیر برای گرافیک‌های جدیدی هستیم که قرار است اواخر امسال عرضه شوند. علاوه‌براین، EK سعی می‌کند تا حضور خود را در بازارهای مختلف گسترش دهد.»

طبق ادعای EK، این شرکت قصد دارد با افزایش فعالیت‌های خود، حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشد. به‌نظر می‌رسد یکی از تولیدکنندگان بزرگ گرافیک قصد دارد محصولات جدیدش را در سال جاری عرضه کند. برخی گزارش‌ها نیز زمان عرضه‌ی نسل بعدی گرافیک‌ها را سال آینده عنوان کرده‌اند.

مقالات مرتبط:
  • تغییر استراتژی انویدیا ممکن است عرضه گرافیک‌های RTX 50 را به تأخیر بیندازد
  • گرافیک لپ‌تاپ RTX 5060 عملکردی در سطح 4070 و مصرف کمتر از نسل گذشته خواهد داشت

انویدیا خود را برای عرضه‌ی سری RTX 50 Blackwell آماده می‌کند و AMD نیز گرافیک‌های سری RX 8000 مبتنی‌بر معماری RDNA 4 را عرضه خواهد کرد. طبق گزارش‌های اخیر، طراحی کارت گرافیک انویدیا مدل RTX 5090 و RTX 5080 در ماه جاری تکمیل خواهد شد و ظاهراً این محصولات درمقایسه‌با نسل قبل، مصرف انرژی بیشتری خواهند داشت؛ به‌همین‌دلیل، EK به‌احتمال زیاد در حال آماده‌سازی خنک‌کننده‌های جدید برای گرافیک‌های پرچم‌دار انویدیا است. این شرکت خنک‌کننده‌های جدیدی نیز برای نسل بعدی گرافیک‌ها آماده می‌کند؛ بنابراین، انتظار داریم شاهد تحولاتی در سیستم‌های خنک‌کننده‌های کارت‌های گرافیک Founders Edition باشیم.

صرف‌نظر از اینکه EK قصد دارد خنک‌کننده‌های جدیدش را برای کدام سری از گرافیک‌ها تولید کند، انتظار می‌رود معرفی گرافیک‌ها در اواخر سال جاری و عرضه‌ی رسمی آن‌ها در نمایشگاه CES 2025 یا بعد از آن انجام شود.