تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3773423
شناسه : 3773423
تاریخ :
تاکید بر تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی اقتصاد ایران: در دیدار سفیر کشورمان در ارمنستان و دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان بر تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی و مخالفت با هر گونه تغییر ژئوپلتیکی و همچنین حمایت از تمامیت ارضی همسایگان تاکید شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی و مخالفت با هر گونه تغییر ژئوپلتیکی و همچنین حمایت از تمامیت ارضی همسایگان را مورد تاکید قرار داد.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان و تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی قدردانی کرد.

وی تاکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز است و ارمنستان اهمیت ویژه‌ای به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه رفع انسدادی در داخل خاک ارمنستان تحت کنترل نهادهای داخلی ارمنستان و حاکمیت ملی و سرزمینی آن خواهد بود تصریح کرد که ارمنستان مخالف هرگونه رفع انسدادی با منطق کریدور است.

در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.