تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3773417
شناسه : 3773417
تاریخ :
تارتار: چرا به مربی ایرانی ۱۰‌سال زمان ندهیم؟ اقتصاد ایران: مهدی تارتار اعتقاد دارد نباید تیم ملی و کادرفنی‌اش را تحت فشار قرار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

همشهری آنلاین: مهدی تارتار اعتقاد دارد نباید تیم ملی و کادرفنی‌اش را تحت فشار قرار داد.

فصل جدید لیگ برتر با یک شکست بیرون از خانه برای مهدی تارتار و گل‌گهر سیرجان شروع شد اما آنها بلافاصله در 2بازی بعدی جبران کردند و استقلال‌خوزستان و نساجی را شکست دادند. تارتار فصل گذشته اتفاقات شیرینی را برای ملوان و هوادارانش رقم زد و حالا می‌خواهد گل‌گهر را ‌بین تیم‌های بالای جدول قرار دهد. سیرجانی‌ها فصل گذشته با سرمربی یونانی‌شان در رده نهم جدول بودند و این فصل با تارتار به جایگاه بهتری فکر می‌کنند. تارتار در مورد شرایط تیمش و تیم ملی با همشهری صحبت‌ کرده است.

عملکرد گل‌گهر در ۳هفته ابتدایی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به تغییراتی که در تیم ایجاد شد، عملکرد خوبی داشتیم. باید زمان بگذرد تا بازیکنان و کادر فنی با تفکرات هم آشنا شوند. بعد از شکست در هفته اول، توانستیم 2برد پیاپی به‌دست بیاوریم و شرایط را بهبود ببخشیم. تعطیلی لیگ اتفاق خوبی برای تیم ما نبود و می‌توانستیم روندی را که داشتیم ادامه بدهیم، به هر حال فیفادی در پیش بود و چاره‌ای جز کنار آمدن با این وضعیت نداشتیم.

فکر می‌کنید گل‌گهر این فصل ‌بین بالانشین‌ها قرار بگیرد؟

هم هدف من همین است و هم هدف باشگاه. ما تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. در فوتبال نمی‌شود قول داد ولی با تمام توانمان باید بجنگیم و با تیم‌های بزرگ رقابت کنیم. انتظار من از بازیکنان گل‌گهر بالاست و این را به ‌خودشان هم گفته‌ام. ما باید با مدعیان بجنگیم و بدانیم که چیزی کمتر از آنها نداریم. مهم این است که بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

قرار است یک مهاجم جدید خارجی به تیم‌تان اضافه شود؟

امکان جابه‌جایی 2، 3بازیکن وجود دارد و یک مهاجم خارجی هم احتمالا تا چند روز دیگر به تیم اضافه می‌شود.

دلیل جدایی قائم اسلامی‌خواه از تیم چه بود؟

ما در خط هافبک ترافیک بازیکن داریم. قائم هم برای تیم زحمت کشید و قرضی راهی ملوان شد.

لیگ ایران در حالی آغاز شد که برخی تیم‌ها با مشکل میزبانی و آماده‌نبودن چمن ورزشگاه مواجه هستند. در این خصوص چه نظری دارید؟

فوتبال ایران از لحاظ امکانات و سخت‌افزاری مشکل دارد و شکی در این زمینه نیست. برخی می‌گویند فوتبال را تعطیل کنید تا این مشکلات برطرف شود ولی من با این موضوع مخالف هستم. خیلی از مردم با فوتبال زندگی می‌کنند، ما باید لیگ را برگزار و همزمان ضعف‌ها و کمبودها را هم برطرف کنیم. مردم امکانات فوتبال‌مان را با کشورهای عربی قیاس می‌کنند. اگر همین امروز هم در جهت حل مشکلات اقدام کنیم دیر است ولی مهم این است که این کار با بهترین کیفیت ممکن انجام شود.

در مورد بازی تیم ملی با قرقیزستان چه صحبتی دارید؟ قبول دارید نمایش ایران امیدوارکننده نبود؟

کیفیت زمین چمن ورزشگاه فولادشهر نقش مهمی در خراب‌کردن بازی تیم ملی داشت. این بازیکنان معمولا در زمین‌های باکیفیت فوتبال بازی کرده‌اند ولی در این بازی مدام به این توجه داشتند که چطور توپ را کنترل کنند. وقتی زمین شرایط خوبی نداشته باشد طبیعتا ذهن بازیکن هم درگیر می‌شود.

حتما می‌دانید که برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه فولادشهر علیه امیر قلعه‌نویی شعار دادند.

این کار درستی نبود. ما باید از مربی ایرانی حمایت کنیم و به او زمان بدهیم. در این کادر مربیان بااستعداد ایرانی و چند مربی خارجی حضور دارند. شما فکر می‌کنید اگر یک مربی خارجی در تیم ملی بود، تفاوت زیادی وجود داشت؟ اگر یادتان باشد، زمان کی‌روش و از همان شروع کار این سرمربی، ما مشکلاتی ‌داشتیم. 10سال به کی‌روش زمان دادیم، چرا این فرصت را به مربی ایرانی ندهیم؟

همه توقع دارند که تیم ملی در جام‌جهانی از گروه خودش صعود کند. این تیم توانایی حضور در مرحله‌حذفی جام‌جهانی را دارد؟

می‌توانیم این توقع را داشته باشیم ولی اگر هم این اتفاق نیفتاد، نباید همه‌چیز را مثل پتک روی سر کادر فنی بشکنیم. ما در دوره‌های قبل به دور حذفی صعود کردیم؟ وقتی برای انجام بازی‌های تیم ملی، پرسپولیس و استقلال استادیوم نداریم، چرا باید تیم ملی را تحت فشار بگذاریم؟ هر وقت امکانات سخت‌افزاری فوتبال ما به استانداردهای روز دنیا نزدیک شد، آن وقت می‌توانیم از تیم ملی توقع بالایی داشته باشیم. فعلا باید اجازه بدهیم بازیکنان و کادر فنی در آرامش کارشان را انجام دهند.

 

پ