تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3773392
شناسه : 3773392
تاریخ :
ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند اقتصاد ایران: تاکید بر توان نظامی و موشکی ایران در برابر کشورهای غربی در کنار دست و پا زدن آمریکا برای عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با وجود آنکه اتهامات اخیر آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه کذب محض است اما همین مسأله بیانگر عمق نگرانی و وحشت آمریکا و ناتو از توان تسلیحاتی و نظامی کشورمان است.

ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: آمریکا، ایران را به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای کمک رساندن به این کشور در جنگ با اوکراین متهم کرده است. این اتهامات ۲ نکته را روشن می‌کند؛ نخست آنکه احتمال نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران وجود دارد و دوم، نگرانی آمریکا و ناتو نسبت به پیشرفت گسترده صنایع نظامی ایران به ویژه بخش موشکی که تبدیل به چالشی برای ناتو در میادین درگیری مخصوصاً در خاورمیانه شده در حال افزایش است. در حالی که ایران این اتهامات را رد کرده، آمریکا از ارسال تسلیحات جدید این کشور به اوکراین به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار خبر می‌دهد. ایران باید به برتری نظامی خود و توان عملیاتی عالی در برابر تسلیحات غربی و به ویژه آمریکایی افتخار کند.

ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در خصوص فلسطین نوشت: نتانیاهو برای عدم خروج از گذرگاه رفح و ناکام گذاشتن تلاش‌های میانجی گران مصری و قطری در راستای دست یابی به آتش بس در نوار غزه و عقب نشینی اشغالگران در کنار تبادل اسرا بهانه تراشی می‌کند. در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم نوار غزه ادامه دارد و روند گرسنه نگه داشتن فلسطینی‌ها تشدید شده است حملات صهیونیست‌ها علیه این باریکه با تجاوزات اخیر علیه کرانه باختری به یکدیگر پیوند خورده است.

ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند

روزنامه سوری الوطن در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: ما شاهد بی سابقه ترین وحشی گری علنی در برابر چشمان جهانیان در نوار غزه هستیم. رژیم اشغالگر صهیونیستی که به دست استعمارگران غربی ایجاد شده مانع هرگونه کمک رسانی از سوی نهادهای بین المللی به ساکنان این باریکه می‌شود. این در حالی است که جهان غرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه بیش از ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه چشم بسته و حتی به این رژیم کمک کرده و رئیس دادگاه جنایی بین المللی را به اعمال تحریم‌های گسترده در صورت اتخاذ اقدامات علیه تل آویو تهدید می‌کنند.

ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند

روزنامه المراقب العراقی در خصوص آمریکا نوشت: در حالی که فشارهای سیاسی و مردمی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک عراق افزایش یافته است واشنگتن برای باقی نگه داشتن نیروهای خود در این کشور دست و پا می‌زند. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده که منتظر نتایج مذاکرات میان واشنگتن و بغداد درباره خروج این نیروها است؛ به همین دلیل آمریکا به تازگی از دست یابی به توافقی در این خصوص خبر داده اما اختلافات در خصوص جدول زمان بندی این روند ادامه دارد به طوری که آمریکا تلاش می‌کند خارج کردن نیروهای خود را طی چند سال انجام دهد.

ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند

روزنامه العربی الجدید در خصوص آمریکا نوشت: به نظر می‌رسد جو بایدن در حال مسابقه دادن با زمان است تا بتواند قبل از خروج از کاخ سفید یک دستاورد برای خود در زمینه عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو دست و پا کند. بنابراین می‌توان فهمید که آمریکا هیچ اهمیتی به توقف جنگ در نوار غزه به دلایل انسانی نمی‌دهد بلکه تلاش می‌کند از این رهگذر، عربستان را قانع کند تا به صورت علنی و رسمی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام نماید. اگر عملیات طوفان الاقصی صورت نمی‌گرفت این اتفاق تا الان افتاده بود.

ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند

روزنامه عراقی الصباح نیز نوشت: قرار است نمایندگان این کشور در کنفرانس بین المللی در مقر شورای امنیت در خصوص اردوگاه الهول شرکت کند. عراق در این نشست از کشورهای جهان می‌خواهد اتباع خود را از اردوگاه الهول که دربرگیرنده عناصر و مهره‌های اصلی داعش است خارج کنند. بغداد خواهان آن است که پرونده اردوگاه الهول هر چه سریع‌تر بسته شود چرا که این اردوگاه به یک بمب ساعتی علیه امنیت عراق و سوریه تبدیل شده است.

ایران باید به برتری نظامی خود مقابل غرب افتخار کند

روزنامه الشرق الاوسط نیز گزارش داد: در هیچ کجای جهان و در هیچیک از جنگ‌های تاریخ دیده نشده که اختلافات اساسی میان مقامات نظامی و سیاسی در بحبوحه یک جنگ مانند آنچه در اراضی اشغالی اتفاق می‌افتد تشدید شود. جنگ‌های زیادی در خاورمیانه رخ داده اما ما شاهد طولانی‌ترین و پرتلفات ترین جنگ در این منطقه هستیم. این در حالی است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال توقف آن وجود ندارد. وزیر خارجه آمریکا طی تقریباً یک سال گذشته و هشت سفر به منطقه نشان داد که تنها به دنبال مدیریت جنگ و نه توقف آن است.