تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3773387
شناسه : 3773387
تاریخ :
تاکید دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان بر تغییرناپذیری مرزها اقتصاد ایران: دبیر شورای عالی امنیت ارمنستان در دیدار سفیر ایران تاکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز است و هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران  موضع ایران مبنی بر تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی و مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلتیکی و همچنین حمایت از تمامیت ارضی همسایگان را مورد تاکید قرار داد. 

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان و تغییر ناپذیری مرزهای بین‌المللی قدردانی کرد. 

وی تاکید کرد که مرز ارمنستان و ایران مرز صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز است و ارمنستان اهمیت ویژه ای به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و هیچ نیرویی نمی‌تواند ارتباط و اتصال سرزمینی ایران و ارمنستان را قطع کند. 

این مقام ارمنستانی با تاکید بر این که هر گونه رفع انسدادی در داخل خاک ارمنستان تحت کنترل نهادهای داخلی ارمنستان و حاکمیت ملی و سرزمینی آن خواهد بود، تصریح کرد که ارمنستان مخالف هرگونه رفع انسدادی با منطق کریدور است.

 در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/