تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3773381
شناسه : 3773381
تاریخ :
پروژه تونل طوسی برای خدمت به زائران امام علی (ع) آغاز شد اقتصاد ایران: حرم مطهر امام علی(ع) از آغاز عملیات اجرایی پروژه تونل طوسی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم به نقل از عتبه علوی، مصطفی محبوبه، رئیس اداره مهندسی و فنی حرم مطهر امام علی(ع)، از آغاز عملیات اجرایی پروژه تونل طوسی به عنوان پروژه‌ای مهم در خدمت‌رسانی به زائران در شهر نجف اشرف خبر داد.

رئیس اداره فنی و مهندسی حرم مطهر امام علی (ع) گفت: شرکت مجری این پروژه با هدایت دبیرخانه حرم مطهر کار خود را با توجه به اهمیت فوق العاده در کم کردن تراکم ترافیکی که به دلیل اختلال در تردد وسایل نقلیه در رفت و آمد زائران آغاز کرده است.

او تصریح کرد: این پروژه در ضلع شمالی حرم امیرالمؤمنین (ع) در خیابان الصور، نزدیک میدان وداع شامل استقرار مکان‌هایی برای استراحت است و در حال حاضر کار نصب ستون‌های تکیه‌گاه در حال انجام است.

حیدر المحنه، ناظر پروژه، نیز گفت: مساحت کل پروژه بیش از نه هزار مترمربع است در حالی که طول تونل  582 متر و عرض آن 16.3 متر است و از ورودی آغاز شده و به گاراژی چند طبقه ختم می‌شود.

 

 

المحنه ادامه داد: پروژه تونل طوسی شامل دو جاده است که هر جاده به طول 8 متر در مسیر رفت و برگشت و در ارتفاع 5.20 متر دارای میدانی برای خدمات‌رسانی و رفع ترافیک و ازدحام عابران پیاده بوده و بخشی به مساحت یکصد متر به منظور  گذر تعزیه‌ها و دسته‌های عزاداری پیش بینی شده است.

او خاطرنشان کرد: مدت لازم برای اتمام این پروژه سه سال در نظر گرفته شده است.

این طرح با هدف رفع ازدحام و کاهش ترافیک زائران حرم مطهر امام علی (ع) در ورودی به شهر در نظر گرفته شده و به تسهیل تردد به منظور دسته‌های عزاداری و عبور زائران به حرم مطهر کمک می‌کند.

این پروژه در راستای برنامه‌های حرم مطهر حضرت علی (ع) جهت گسترش فضاها جهت اسکان زائران، تسهیل در رفت و آمد و ارائه بهترین خدمات و امکانات به ویژه در جاده‌های اصلی منتهی به حرم مطهر آغاز شده و در قالب بسته‌ای از پروژه‌های خدماتی مهم اعلام شده توسط حرم مطهر در سال جاری شامل پروژه پارکینگ بزرگ نجف، پروژه بیمارستان نسوان العفاف، پروژه قالیشویی، پروژه احداث تونل خیابان پیامبر اعظم (ص) و پروژه تونل امام الحجه (عج) قرار دارد.

انتهای پیام/