تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3773377
شناسه : 3773377
تاریخ :
گزارش مؤسسه صهیونیستی درباره ضربات«طوفان الاقصی»به رژیم صهیونیستی اقتصاد ایران: یک مؤسسه پژوهشی صهیونیستی در گزارشی به بررسی ضربات مقاومت به رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، مؤسسه مطالعات امنیت داخلی «اسرائیل» در گزارشی تحت عنوان «اسرائیل در جنگ» به ارائه اطلاعاتی در خصوص ضربات مقاومت به رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی پرداخت که شرح آن در ادامه می‌آید.

شمار تلفات جانی صهیونیست‌ها در نتیجه عملیات‌های مقاومت

بر اساس این گزارش از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۱۶۶۴ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند که ۷۰۶ نفر از آنان را نظامیان صهیونیست تشکیل می‌دهند. علاوه بر این ۱۷ هزار و ۸۰۹ صهیونیست نیز در درگیری میان مبارزان مقاومت و صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند.

آمار به صدادرآمدن آژیر هشدار، آوارگان صهیونیست و فراخوان نظامیان ذخیره

از آغاز جنگ غزه تاکنون آژیر هشدار در ۹۳۵ شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است و صهیونیست‌ها ۱۵ هزار بار ناچار شده‌اند به مناطق امن پناه ببرند.

همچنین نزدیک به ۱۴۳ هزار صهیونیست از محل اقامت خود تخلیه شده‌اند و نزدیک به ۲۰ هزار پرتابه نیز از سوی جنبش‌های مقاومت فلسطین به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است.

علاوه بر این ۳۰۰ هزار نظامی ذخیره صهیونیست نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی برای خدمت نظامی و شرکت در جنگ فراخوانده شده‌اند.

شمار اسرای صهیونیست

بر اساس این گزارش در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی ۲۵۵ صهیونیست از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به اسارت درآمده‌اند و در حال حاضر نیز ۱۰۱ تَن از این اسرا نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه حضور دارند. ۱۵۴ تَن از این ۲۵۵ اسیر صهیونیست نیز یا در قالب توافق آزاد شده‌اند یا جنازه‌شان پیدا شده و یا در مواردی معدود از سوی نظامیان صهیونیست نجات یافته‌اند.

آمار کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی

حجم کمک‌های اقتصادی و نظامی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون نیز از دیگر مواردی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

بر اساس این گزارش در این مدت، واشنگتن با بسته کمک‌های اقتصادی به ارزش ۲۶ میلیارد دلار به تل‌آویو موافقت کرده است و در کنار آن ۱۴ میلیارد دلار کمک نظامی بدون شرط نیز از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی انجام شده است. علاوه بر این ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از حمایت نظامی مستقیم ارتش آمریکا نیز برخوردار بوده و این حمایت در تسلیح یا مشارکت در مقابله صهیونیست‌ها با عملیات «وعده صادق» ایران در چهاردهم آوریل سال جاری میلادی نمود پیدا کرده است.

خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست

به اذعان این گزارش از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا هشتم دسامبر سال جاری میلادی شهرک‌نشینان صهیونیست ۱۴۰۷ بار به روستاها و شهرهای کرانه باختری تعرض کرده‌اند و اقداماتی خشونت‌آمیز را در حق فلسطینیان صورت داده‌اند.