تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773353
شناسه : 3773353
تاریخ :
در طرح تعادل بخشی منابع آب بازنگری شود اقتصاد ایران: بندرعباس-نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعادل بخشی منابع آب برای مصارف کشاورزی شرق هرمزگان بازنگری شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالکریم هاشمی در نشست کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان رودان افزود: با توجه به اقلیم، آب هوای منطقه و نیاز آبی که درختان مثمر این منطقه دارند، از مسئولان آب منطقه‌ای هرمزگان می‌خواهیم مطالعه و تحقیقات تخصصی دقیق‌تری در مورد نیاز واقعی درختان منطقه و تخصیص حق برداشت آب کشاورزان طبق نیاز واقعی آنها و افزایش سهمیه برداشت در نظر بگیرند.

وی گفت: اگر این امر محقق نشود کشاورزان مشمول جریمه‌های سنگینی برای اضافه برداشت آب خواهند شد که توان پرداخت آن را نخواهند داشت و ناگزیر می‌شوند یا سطح زیر کشت خود را کاهش دهند یا به شغل و حرفه دیگری روی آورند که این امر موجب ضرر و زیان کلی به کشور بواسطه کاهش تولید خواهد شد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی درباره تأمین سوخت ماشین آلات کشاورزی و موتورپمپ‌های کشاورزی نیز گفت: مقرر شد همین کارگروه در استان تشکیل جلسه و رفع مشکل سوخت مورد نیاز کشاورزان را مورد برسی قرار دهد.

هاشمی افزود: اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان بخش کشاورزی نیز با تأخیر مواجه شده است که مقرر شد بانک کشاورزی از منابع ملی که از مرکز به استان تخصیص داده می‌شود را به درستی تقسیم کنند و در اختیار کشاورزان قرار دهند.

وی گفت: در جلسه‌ای که در آینده نزدیک به اتفاق مجمع نمایندگان استان با مدیر عامل بانک کشاورزی کشور خواهیم داشت درخواست افزایش اعتبار برای تسهیلات در بخش کشاورزی، زراعت و گلخانه را مطرح و پیگیری می‌کنیم.