تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3773332
شناسه : 3773332
تاریخ :
ائتلاف فتح: آمریکا به دنبال تحمیل شروط برای خروج از عراق است اقتصاد ایران: یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق، از تمایل آمریکا برای خروج از عراق خبر داد و گفت که واشنگتن به دنبال شروط خود است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «علی الفتلاوی»، یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق امروز یکشنبه اظهارات پنتاگون در مورد خروج نیروهای ائتلاف بین المللی را غیررسمی دانست.

فتلاوی در این رابطه به خبرگزاری «المعلومة» عراق گفت: "دولت خود را ملزم به پاسخگویی یا ارائه توضیح در مورد گزارش‌ها در خصوص خروج نیروهای ائتلاف خارجی نمی‌بیند.

وی همچنین بیان کرد که اظهارات آمریکایی‌ها همواره در این خصوص، متناقض بوده اما به طور کلی، شواهد نشان می‌دهد که آمریکا به خروج نیروهایش از عراق تمایل دارد ولی می‌‌خواهد این خروج بر اساس شروط تعیین شده از سوی خود باشد.

فتلاوی خاطرنشان کرد: «در دو روز گذشته رسانه های آمریکا به موضوع توافق بین بغداد و واشنگتن در مورد خروج نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا پرداخته اند».

او درخواست برخی طرف‌ها از دولت برای پاسخ به این اظهارات آمریکایی‌ها را نادرست خوانده و تاکید کرد: دولت ملزم به ارائه پاسخ یا توضیح در مورد درز بعضی اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای نیست، بلکه از طریق سخنگوهای رسمی خود به این مسائل پاسخ می‌دهد.

پیشتر خبرگزاری تسنیم، در خبر اختصاصی از توافق بغداد و واشنگتن بر سر خروج از عراق خبر داده بود.

وزارت دفاع  آمریکا (پنتاگون)  در واکنش به این اظهارات و گزارش‌ها مدعی شد که این کشور طرح‌هایی برای خارج کردن نظامیانش از عراق ندارد.

ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق امروز در  گفت‌وگو با شبکه العربیه عربستان سعودی با بیان اینکه خروج آمریکا از عراق در دو مرحله خواهد بود، تأکید کرد که مرحله نخست عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از این کشور، سال جاری میلادی (2024) آغاز خواهد شد و تا سال 2025 ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، مشاور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در امور امنیتی امروز در گفت‌وگو با شبکه  الجزیره با بیان اینکه بغداد و واشنگتن بر سر شرایط خروج نیروهای ائتلاف در دو مرحله به توافق رسیدند، امضای این توافق را منوط به شرایط سیاسی منطقه دانست.

انتهای پیام/