تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773329
شناسه : 3773329
تاریخ :
اطلس اطلاعات معلمان و دانش آموزان مدارس اردبیل تهیه شود اقتصاد ایران: اردبیل_ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ضروری است تا اطلس اطلاعات و آمار مربوط به وضعیت نیروی انسانی اعم از معلمان و دانش آموزان تا آغاز سال تحصیلی تهیه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در جمع مدیران و عوامل اجرایی مدارس شهرستان سرعین اظهار کرد: پروژه مهر تبلوری از هم افزایی و همگرایی تمامی ارکان آموزش و پرورش در راستای نیل به اهداف متعالی آن ذیل چهارچوب سند ملی تحول بنیادین است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مهر به‌عنوان طرح ملی و راهبردی مهمترین نقش را در تمهید مقدمات بازگشایی مدارس در فضایی ایمن و با نشاط دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تحقق این مهم مستلزم مدیریت اثر بخش و همراهی تمامی عوامل مدارس است.

صفری مستندسازی هدفمند و اصولی اقدامات پروژه مهر را یادآور شد و بیان کرد: تمامی مدارس باید در کنار ایجاد پرونده اقدامات پروژه مهر به صورت مصور و مکتوب تا آغاز سال تحصیلی پیش رو نسبت به تدوین اطلس اطلاعات و آمار مربوط به وضعیت نیروی انسانی اعم از معلمان و دانش آموزان اقدام کنند.

وی افزود: پروژه مهر نباید در اقدامات چند ماه منتهی به آغاز سال تحصیلی خلاصه شود بلکه شروع برنامه‌های پروژه مهر از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با برشمردن برنامه‌های بازگشایی مدارس اظهار کرد: تجلیل از نخبگان آموزشی و پرورشی و همچنین برپایی اولین نماز جماعت مدارس محور برنامه‌های آغاز سال تحصیلی است که لازم الاجرا در تمامی مدارس استان است‌.

صفری با تاکید بر اجرای مانور بازگشایی مدارس در راستای تقویت آمادگی به منظور میزبانی شایسته از دانش آموزان در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه گفت: تنظیم برنامه هفتگی مدارس، جلسه ارکان مدرسه تا آغاز سال تحصیلی اعم از شورای آموزگاران و انجمن اولیا مربیان، سازماندهی سرویس مدارس از طریق سامانه سپند، توزیع و نظارت بر قیمت و کیفیت لباس فرم دانش آموزی، اتمام ثبت نام دانش آموزان پایه‌های ورودی و میان پایه، اتمام ثبت سفارش کتب درسی، کلاس بندی مدارس، اتمام صدور ابلاغ و تأیید ضوابط و سازماندهی وضعیت تراز نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.