تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3773289
شناسه : 3773289
تاریخ :
تلاش کردیم نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی اُفت نکند اقتصاد ایران: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بر آن شدیم تا برای امسال اقداماتی را انجام دهیم تا دیگر شاهد اُفت نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی همچون سال گذشته نباشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی کاظمی، در نشست خبری تحلیل نتایج آزمون‌های نهایی و کنکور ۱۴۰۳ با اشاره به موضوع کیفیت بخشی به امر آموزش گفت: کیفیت بخشی به محتواهای آموزشی و آموزش‌های ارائه شده یک امر ضروری بوده و حتی از جمله اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است. البته کیفیت بخشی یک م وضوع  فرایندی است. کیفیت بخشی به صورت دفعی اتفاق نمی‌افتد. کیفیت برای کیفیت بخشی باید برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با اقدامات مقطعی زمینه رشد کیفیت آموزش در نهاد تعلیم و تربیت فراهم کنیم گفت: تقویت امتحانات نهایی و تأثیر نمرات آن در پذیرش دانشگاه‌ها در راستای کیفیت بخشی و امر آموزش اتفاق افتاد.

کاظمی با بیان اینکه تأثیر قطعی نمرات امتحانات نهایی نیازمند یک برنامه ریزی بلند مدت بوده است؛ گفت: در دوره اول متوسطه یک سنجش ملی از یادگیری دانش آموزان و عملکرد تحصیلی آنان داشتیم. در دوره اول متوسطه ما تاکنون ارزشیابی ملی نداشتیم و امتحانات دانش آموزان متوسطه اول تاکنون داخلی بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در پایان سال ۱۴۰۲ و اوایل امسال برنامه‌ای تحت عنوان سنجش دستاوردهای یادگیری آغاز شد؛ حدود ۳ میلیون دانش آموز در این برنامه و آزمون‌هایش شرکت کردند. گام اول تحلیل نتایج و عملکردی بود که به دست آمد.

کاظمی گفت: تبیین و اعلام این نتایج به مدارس و برنامه‌ریزی برای توانمندسازی معلمان و ارتقا و توسعه معلمان در چهار عنوان درسی در ریاضی علوم تجربی فارسی و عربی آغاز شد و در آینده به مقطع متوسط دوم هم تسری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به افت نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی سال گذشته گفت: بر آن شدیم تا برای امسال اقداماتی را انجام دهیم تا دیگر شاهد این افت نباشیم. گام اول تحلیل نتایج امتحانات نهایی به تفکیک استان منطقه و مدرسه بود. بعد از ابلاغ نمرات به مدارس ما نظارت بالینی را به عنوان یکی از رویکردهای اصلی خود انتخاب کردیم.

در حال تکمیل..