تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3773267
شناسه : 3773267
تاریخ :
تهدید ترامپ علیه دست‌اندرکاران تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ اقتصاد ایران: دونالد ترامپ تهدید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ۵ نوامبر، کسانی را که او آنها را متهم به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ کرده، تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال تهدید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات 5 نوامبر، افرادی که در جریان انتخابات 2020، تقلب کرده‌اند، در کامل ترین حد قانون، تحت پیگرد قضایی قرار می دهد. این شامل دوران حبس طولانی مدت است تا این تخطی از عدالت بار دیگر اتفاق نیافتد.

وی دموکرات ها را متهم به تقلب گسترده در انتخابات 2020 کرد و اذعان داشت رقابت 2024، تحت نزدیکترین بررسی های حرفه‌ای برگزار خواهد شد.

نامزد جمهوری خواهان تصریح کرد وکلا، عوامل سیاسی، اهداکنندگان کمک های مالی، رای دهندگان و مقامات انتخاباتی ممکن است تحت این پیگرد قضایی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد افرادی که در این رفتار ناجوانمردانه دست داشتند، تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر می شوند، رفتاری که ما متاسفانه پیشتر هرگز در کشور ندیده بودیم.

ترامپ بارها مدعی شده که تقلبی گسترده در انتخابات 2020 رخ داد و باعث شکست او در برابر جو بایدن شد. او نتایج انتخابات را در دادگاه به چالش کشید اما این ادعاها به دلیل نبود مدارک کافی و مستحکم، در دادگاه رد شد. دادگاه عالی آمریکا نیز، چالش های انتخاباتی مطرح شده را رد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا متهم است که در ایالت جورجیا تلاش کرده تا نتایج انتخابات 2020 را به نفع خود تغییر دهد. وی همچنین در دادگاه فدرال واشنگتن متهم است که تلاش کرده تا نتایج انتخابات در این ایالت را هم به سود خود تغییر دهد.

در همین حال سخنگوی کمپین تیم هریس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دونالد ترامپ گفته می خواهد در روز اول ریاست جمهوی اش دیکتاتور باشد. او گفه می خواهد به قانون اساسی پایان دهد. حالا او به صورت علنی، وعده داده که مخالفان سیاسی اش را تحت تعقیب قرار می دهد. و حالا او مصونیت دارد و دادگاه عالی به او اجازه داده هر کاری که می خواهد انجام دهد. او را جدی بگیرید.

دادگاه عالی آمریکا در اول جولای حکم داد که ترامپ دستکم برای اقداماتی که به عنوان رئیس جمهور و در حوزه قدرت قانونی خود انجام داده، از هر گونه بازپرسی قضایی مصون است.

پس از آن، صدور حکم نهایی برای دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر به تعویق افتاد.

پیش از این قرار بود حکم نهایی برای دونالد ترامپ در این پرونده، در تاریخ 18 سپتامبر صادر شود اما وکلای وی از قاضی خواسته بودند تا به منظور جلوگیری از مداخله در انتخابات پیش رو، صدور حکم نهایی تا پس از انتخابات به تعویق افتد.

همچنین قاضی مرکان اظهار کرد او همچنین درباره درخواست ترامپ برای لغو این محکومیت به دلیل صدور حکم مصونیت قضایی برای روسای جمهور سابق آمریکا از سوی دادگاه عالی، در تاریخ 12 نوامبر تصمیم گیری خواهد کرد. پیشتر قرار بود تصمیم گیری در این باره در تاریخ 16 سپتامبر برگزار شود.

ترامپ پیشتر پس از صدور حکم مصونیت قضایی، از قاضی خوآن مرکان خواسته بود تا این پرونده را مختومه اعلام کند. ترامپ برای هیچ یک از این 34 فقره اتهامی، نتوانسته مصونیت قضایی خود را ثابت کند اما اذعان داشته که این محکومیت باید کنار گذاشته شود زیرا شامل مدارکی است که تحت حمایت «اقدامات رسمی» است که نباید هرگز در دادگاه بررسی شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ 5 نوامبر برگزار می شود و اگر ترامپ در این اتخابات پیروز شود می تواند به وزارت دادگستری دستور دهد که تمام اتهامات مطرح شده علیه خود در پرونده دخالت در انتخابات 2020 را نادیده بگیرد. اما ترامپ صلاحیت پایان دادن به پرونده خود در دادگاه نیویورک یا پرونده دخالت در انتخابات 2020 در ایالت جورجیا را ندارد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های جدید در آمریکا حاکی از پیشتازی کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ در سراسر آمریکا و در ایالت های چرخشی و رقابتی است.

ایالت های چرخشی و رقابتی نقش مهمی در پیروزی هر یک از نامزدهای انتخاباتی ایفا می کنند و در واقع تعیین کننده اصلی نتیجه انتخابات هستند. کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، جورجیا، نوادا و آریزونا ایالت های چرخشی و رقابتی هستند.

در حالی که زمان اندکی تا انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/