تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3773266
شناسه : 3773266
تاریخ :
یک نقاشی ۱۰۰میلیاردی که در اتاق زیر شیروانی پیدا شد اقتصاد ایران: یک دلال حراج‌های هنری، موفق شده تابلوی «پرتره یک دختر» اثر رامبراند را در محلی غیرمنتظره کشف کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فرادید: یک تابلوی نقاشی فراموش‌شده‌ی قرن هفدهمی سال‌ها در یک اتاق زیرشیروانی در ایالت مِین آمریکا نگهداری می‌شد. با توجه به برچسب پشت قاب، این اثر با نام «پرتره یک دختر»، یکی از آثار رامبراند، استاد مشهور هلندی است. چند هفته پیش، این اثر هنریِ دوباره کشف‌شده به قیمت ۱.۴۱ میلیون دلار در حراجی فروخته شد. 

کایا وِیو، ارزیاب هنری و دلال حراج، این اثر را طی یک ملاقات در منزلی عادی در یک ملک خصوصی در ایالت مِین پیدا کرده است.

وِیو می‌گوید: «در ملاقات‌های خانگی، ما اغلب بدون اینکه بدانیم چه چیزی پیدا خواهد شد، وارد خانه می‌شویم. خانه پر از آثار فوق‌العاده بود، اما در اتاق زیر شیروانی، میان تعداد زیادی اثر هنری این پرتره فوق‌العاده را پیدا کردیم.» 

وِیو این اثر را در کنار «مجموعه‌ای از اشیای عتیقه و ارثی» در پایان بازدید خود از خانه کشف کرد. به گفته خانه حراج، این نقاشی با توجه به قدمتی که دارد کاملا بی‌عیب و نقص حفظ شده است. 

یک نقاشی 100میلیاردی که در اتاق زیر شیروانی پیدا شد

برچسب پشت نقاشی، این اثر را به رامبراند نسبت می‌دهد و نشان می‌دهد سال ۱۹۷۰ به موزه هنر فیلادلفیا امانت داده شده است

«پرتره یک دختر» که روی یک صفحه بلوطی نقاشی شده و در یک قاب هلندی طلایی حکاکی‌شده با دست نصب شده، نوجوانی را به تصویر کشیده که یقه سفید چین‌دار پوشیده و کلاه به سر دارد. این قطعه از دهه ۱۹۲۰ در مالکیت خصوصی بوده است. برچسب می‌گوید سال ۱۹۷۰ این تابلو به موزه هنر فیلادلفیا امانت داده شده است. هیچ‌کس نمی‌داند چگونه این تابلو به اتاق زیر شیروانی راه پیدا کرده است. 

وِیو می‌گوید: «این بخشی از معما است. یافتن آن اتفاق خوبی بود. هیچ کس دیگری نمی‌دانست با آن چه کند.» 

در حراج ۲۴ آگوست، سه خریدار تلفنی با جدیت تمام، خواستار این اثر هنری بودند. در نهایت، یک کلکسیونر اروپایی که نامش فاش نشده، این اثر را به قیمت ۱.۴۱ میلیون دلار خرید. 

زبولون کاسپرسون، نماینده خریدار اروپایی ناشناس می‌گوید: «از بین تمام پیشنهادهای تلفنی که من انجام داده‌ام، هرگز تصور نمی‌کردم به عقد قرارداد بیش از یک میلیون دلاری کمک کنم. این معامله یک پیروزی مشترک است.» 

آثار هنری از این نوع به ندرت در ایالات متحده کشف می‌شود. ویو می‌گوید: «معمولاً این قبیل آثار در اروپا یافت می‌شوند، زیرا بیشتر این آثار هم آنجا بودند، اما این یکی به آمریکا راه پیدا کرده است.» 

پرتره یک دختر هنوز احراز هویت نشده، اما اگر کارشناسان بتوانند آن را تأیید کنند، احتمالاً ارزش آن بسیار بیشتر خواهد بود.