تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773258
شناسه : 3773258
تاریخ :
«هماوری قرآنی آلا» زمینه‌ای برای کشف استعدادهای پنهان است اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: «هماوری قرآنی آلا» زمینه‌ای برای کشف استعدادهای پنهان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نجفی ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از پوستر «هماوری قرآنی آلا» در دفتر نماینده ولی فقیه گیلان به تشریح اهداف و برنامه‌های این رقابت‌ها پرداخت و اظهار کرد: این رویداد فرصت مناسبی برای احیای فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بسیاری افراد از استعدادهای خود در حوزه قرآنی آگاه نیستند، گفت: این مسابقات این فرصت را فراهم می‌کند تا افرادی که تاکنون در این عرصه فعال نبوده‌اند، شناسایی شوند و بتوانند با شرکت در این رقابت‌ها به استعدادهای پنهان خود پی ببرند.

حجت الاسلام نجفی افزود: رقابت‌های قرآنی می‌تواند به احیای خانه‌های قرآنی در روستاها و حاشیه شهرها که به دلیل شیوع کرونا فعالیت آن‌ها متوقف شده، کمک کند.

وی همچنین بر لزوم مشارکت بیشتر روحانیون و معلمان قرآن در این مسابقات قرآنی تأکید کرد و گفت: بسیاری از افراد استعدادهای قرآنی بالقوه دارند که با آموزش‌های مناسب می‌توانند به مربیان مؤثر تبدیل شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیش‌بینی مشارکت بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز در این رقابت‌ها، تصریح کرد: این رویداد نه تنها ظرفیت‌های قرآنی استان را به نمایش می‌گذارد بلکه می‌تواند معرف استعدادهای جوانان در سطح ملی باشد.

نجفی همچنین درباره ساختار برگزاری این مسابقات توضیح داد و گفت: این طرح شامل ۶ کمیته نظیر داوران، مربیان و محتوای آموزشی از جمله این کمیته‌ها هستند که هدفشان ارتقا سطح کیفی مسابقات و شناسایی استعدادهای جدید است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اهمیت قرآن در ایجاد آرامش در دل‌ها گفت: امیدواریم با این طرح، ارتباط ماندگاری بین افراد و قرآن برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه این لیگ قرآنی در ۲ مرحله شهرستانی و ۲ مرحله نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود، ادامه داد: در مراحل نهایی نیز رایزنی‌های برای حضور مسئولین کشوری در این مسابقات انجام شده است.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت این رویداد تأکید کرد: این رویداد با مشارکت ۱۵ دستگاه استان و نخبگان قرآنی برگزار می‌شود و ۶ ماه طول خواهد کشید که شاهد یک رقابت قرآنی بزرگ و مؤثر خواهیم بود که به رشد و شکوفایی فرهنگ قرآنی در استان کمک کند.