تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773239
شناسه : 3773239
تاریخ :
اهدای ۱۱ هزار واحد خون توسط لرستانی‌ها اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مردم استان از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر با شرکت در پویش نذر خون ۱۱ هزار و ۲۴ واحد خون اهدا کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سوری در جلسه مسئولین پایگاه‌های اهدای خون استان با اشاره به برگزاری پویش نذر خون در لرستان از ابتدای محرم تا پایان صفر، اظهار داشت: ایام محرم و صفر یادآور ایثار و فداکاری‌های حضرت امام حسین (ع) و یاران فداکارش در کربلا است.

وی افزود: نذر خون و اهدای داوطلبانه توسط مردم عزادار چند سالی است که توسط مردم باهدف رفع نیاز بیماران در لرستان هم‌زمان با سراسر کشور در ماه‌های محرم و صفر انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون لرستان با بیان اینکه مردم نوع‌دوست لرستان طی دو ماه محرم و صفر با حضور در پایگاه‌های انتقال خون و شرکت در پویش «نذر خون حسینی» جلوه‌های از ایثار را به منصه ظهور گذاشتند، عنوان کرد: از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر امسال ۱۳ هزار و ۵۳۱ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون این استان مراجعه کردند که در مقایسه با آمار ۱۱ هزار و ۸۷۳ مراجعه در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سوری، بیان کرد: از مجموع ۱۳ هزار و ۵۳۱ نفر که برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کرده‌اند ۱۱ هزار و ۲۴ نفر باتوجه‌به داشتن شرایط موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم لرستان در پویش «نذر خون»، عنوان کرد: از ابتدای محرم تا پایان صفر امسال اهدای خون در این استان ۱۱.۴۶ درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون لرستان دررابطه‌با اهدای خون بانوان، تصریح کرد: از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر ۹۷۱ بانوی لرستانی در پویش نذر خون شرکت کردند که نسبت به ۸۷۷ نفر مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سوری، ضمن دعوت از مردم استان به‌ویژه بانوان و جوانان برای اهدای خون، تصریح کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و به زمان خاصی منحصر نیست در همین راستا از مردم خیرخواه و نوع‌دوست استان تقاضا داریم با اهدای یک واحد خون بیماران نیازمند به این مایع حیاتی را چشم‌انتظار نگذارند.