تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3773226
شناسه : 3773226
تاریخ :
فرهنگ پایداری می‌تواند صلح را ترویج کند اقتصاد ایران: معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: فرهنگ پایداری به معنای جنگ طلبی نیست و اگر درست ترویج شود می‌تواند صلح را ترویج کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رونمایی یازدهمین پوستر ملی ادبیات پایداری صبح امروز یکشنبه ۱۸ شهریور، با حضور علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سردار مهدی امیریان رئیس سازمان تاریخ و ادبیات دفاع مقدس در ساختمان سوداگر برگزار شد.

سردار امیریان در این‌نشست گفت: تاریخچه کنگره ادبیات پایداری به سال ۱۳۸۳ برمی‌گردد. این‌کنگره‌ اسم علمی و پژوهشی و نگاه دانشگاهی به آن وجود دارد. دبیرخانه دائمی آن یک‌سال بعد ایجاد و نخستین کنگره هم در دانشگاه کرمان برگزار شد. در این ده دور بیش از هزار مقاله به دبیرخانه ارسال شد. این‌رویداد رویکرد علمی و دانشگاهی به ادبیات مقاومت پایداری دارد.

وی افزود: دبیر علمی این‌رویداد احمد امیری خراسانی از دانشگاه کرمان و سرهنگ مهدوی فر، رئیس بنیاد در شعبه کرمان دبیر اجرایی آن است.

در ادامه این‌نشست علی‌اصغر جعفری، معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی کرمان در بحث پایداری با این فرهنگ پایداری غرابت بیشتری دارد. فرهنگ پایداری به معنای جنگ طلبی نیست بلکه به معنای صلح‌طلبی و پایداری یک اندیشه فکری است که اگر درست ترویج شود می‌تواند صلح را ترویج دهد.

وی افزود: اگر اندیشه و باور پایداری توسعه پیدا کند به تعمیق صلح و بعد بازدارندگی از جنگ کمک می‌کند. امروز در دنیا ادبیات پایداری بحث شناخته شده‌ای است و روشن‌ترین بحث در این زمینه پایداری مردم غزه است که مردم یک قلمرو کوچک توانستند مقابل دشمن تا بن دندان مسلح بایستند. امروز از غزه چیزی نمانده و بیش از چهل هزار شهید را تقدیم کردند اما چون باورمند به فرهنگ پایداری بودند امروز شاهد لرزش و ریزش سیاست اسرائیل هستیم.

جعفری گفت: به نظرم بخش بین‌المللی کنگره ادبیات پایداری باید تقویت شود و تقویت مبانی فکری کنگره را در کشورهای دیگر اشاعه دهند. نکته دوم این‌که، دانشگاه‌ها و انجمن‌ها در این کنگره مشارکت داده شوند. در عین حال که دبیرخانه کنگره در کرمان است اما از ظرفیت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور بهره بگیرد. پس آن را محدود به دریافت مقاله و برگزاری سالانه نکنیم.

جعفری گفت: نکته پایانی این‌که باید دبیرخانه کنگره که یک دهه آن است که آن را برگزار می‌کنند، به سمت نظریه علمی پایداری حرکت کند و با بهره گیری از نظر نخبگان بین المللی برای پژوهشگرانی که در این زمینه کار می‌کنند، تصمیم‌گیری شود.