تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773201
شناسه : 3773201
تاریخ :
ورود توده هوای گرم به استان ایلام از فردا اقتصاد ایران: ایلام-مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام از ورود توده هوای گرم به استان ایلام از فردا خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بیگلریان ظهر امروز یکشنبه ۱۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی از استقرار توده هوای گرم و وقوع دماهای بالا ویژه در مناطق گرمسیری استان خبر داد.

وی گفت: بر این اساس افزایش دما از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ تا روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه جاری همراه با وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق گرمسیری پیش بینی شده است.

وی از مردم خواست به دلیل احتمال گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال آتش سوزی در مراتع و مزارع و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در کشاورزی، دامداری، این هشدار را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام بر صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعت‌های اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب، نماندن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعت‌های گرم روز، استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه، خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت، خاموش کردن کامل آن پیش از ترک مراتع و سایر اقدام‌های پیشگیرانه تاکید کرد.