تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773199
شناسه : 3773199
تاریخ :
آموزش حفظ و تدبر از اولویت‌های قرآنی استان بوشهر است اقتصاد ایران: بوشهر- رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهرگفت: آموزش حفظ و تدبر در قرآن از اولویت‌های قرآنی استان بوشهر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد احمدی منفرد ظهر یکشنبه در خصوص فعالیت‌های انجام شده حوزه قرآنی در استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: ۳۵۰ نفر از قاریان استان بوشهر در حال حاضر به صورت کلاسیک در شهرستان‌های مختلف مشغول به آموزش قرآن هستند و در حوزه حفظ قرآن نیز تعداد ۸۰۰ نفر حافظ زیر ۱۰ جز و تعداد ۳۰۰ نفر حافظ بالاتر از ۱۰ جز تا حفظ کامل در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۰۰ قرآن آموز در سطح استان فعالیت دارند افزود: در زمینه آموزش حفظ هشت نفر از حافظان استان بوشهر دارای مدرک درجه دو حفظ قرآن هستند که این مدارک از اعتبار و ارزشی همچون معادل فوق لیسانس است که در همین زمینه یکی از حافظان بوشهر به مرحله نهایی آزمون استادی حفظ، یعنی درجه یک حافظ قرآن کریم راه یافته است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر را در سه بخش آموزشی، تبلیغی، تربیتی و حمایتی برشمرد و خاطر نشان کرد: در بخش آموزشی با تغییر رویکردی که در سازمان دارالقرآن حاصل شده مقوله آموزش تدبر در قرآن و آموزش حفظ از سال ۱۴۰۲ از اولویت‌های قرآنی استان بوشهر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت معلم حفظ قرآن کریم در سال گذشته گفت: طرح مربی تربیت کودک نیز در بخش انس با قرآن در دو شهرستان و تربیت معلم تجوید نیز در شهرستان دیلم برگزار شد و امسال هم طرح تربیت معلم حفظ در شهرستان‌های جنوبی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات استان بوشهر با بیان اینکه طرح تربیت معلم در بخش صوت و لحن در شهرستان‌های مرکزی و طرح تربیت معلم نهج‌البلاغه نیز در شهرستان بوشهر برای اولین‌بار برگزار می‌شود گفت: طرح مدرس تجوید قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری در سه ماه سوم سال برگزار خواهد شد و در بخش تدبر در قرآن نیز طی سال گذشته ۲۰۰ نفر به صورت حضوری و مجازی آموزش دیدند و امسال نیز ۲۰۰ نفر در هفت شهرستان و هفت کارگاه سبک زندگی قرآنی یک روزه برای سه ماه سوم سال با اساتید برجسته برگزار خواهد شد.