تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادسبز
لینک : econews.ir/5x3773163
شناسه : 3773163
تاریخ :
آغاز چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانی در سال ۱۴۰۳ اقتصاد ایران: چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانان، طی سال جاری با حضور ۸۰ محیط‌بان به مدت یک هفته در مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان کرج آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین دوره آموزشی بدو خدمت محیط‌بانان از روز شنبه ۱۶ شهریور ماه به مدت یک هفته با حضور ۸۰ نفر از محیط‌بانان سراسر کشور در محل مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان کرج آغاز شده است.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان در آئین افتتاح این دوره آموزشی، ضمن تشریح ابعاد مختلف شغل محیط‌بانی، ابراز امیدواری کرد که با ارائه آموزش‌های متناسب با وظایف و مأموریت‌های مأموران اجرایی محیط‌زیست در حوزه‌های مختلف انتظامی، حقوقی_قضائی و تخصصی محیط‌زیست، موجبات ارتقا عملکردی این حوزه حساس و مهم سازمان را فراهم شود.

وی با اشاره به چگونگی احیا مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان برای برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت از همکاری مجدانه یگان حفاظت سازمان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز در این زمینه قدردانی کرد.

رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان همچنین با تشریح روند فعالیت هنرستان‌های محیط‌بانی و سه سال آموزش تئوری و میدانی هنرجویان در زمینه محیط‌زیست به‌ویژه شغل محیط‌بانی، جذب فارغ‌التحصیلان دیپلم محیط‌بانی و امریه آنها را به عنوان مهم‌ترین مسیر جذب محیط‌بان در آینده نزدیک برشمرد و ابراز امیدواری کرد که بخشی از بدنه کارشناسی سازمان نیز در آینده با برنامه‌ریزی دقیق از محل ارتقا محیط‌بانان باتجربه و دارای مدارک علمی مرتبط، تأمین شود.

همچنین در این مراسم افتتاحیه، جانشین فرماندهی یگان حفاظت سازمان نیز با بیان برخی اقدامات سازمان در زمینه حل مشکلات محیط‌بانان، به تشریح برنامه‌های آتی یگان حفاظت در این زمینه پرداخت و از زحمات مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان در برگزاری منظم و مستمر دوره‌های آموزشی قدردانی کرد.

گفتنی است در سال جاری، ۴ دوره آموزشی محیط‌بانی بدو خدمت در مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان کرج برگزار شده که طی آن ۳۶۴ نفر محیط‌بان تحت آموزش قرار گرفته‌اند.