تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3773162
شناسه : 3773162
تاریخ :
اسبقیان: بودجه اسکواش در سال جدید افزایش ۱۶۷ درصدی داشته است اقتصاد ایران: معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد، بودجه فدراسیون اسکواش از هفت میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۸ میلیارد تومان در سال جدید رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون اسکواش از عملکرد این فدراسیون ابراز رضایت کرد و گفت: گزارش حسابرسی این فدراسیون بیانگر نظم مالی است و خوشبختانه مسیر توسعه قهرمانی این رشته هم رضایتبخش بوده است.

وی اهمیت برخورداری از اماکن ورزشی را برای فدراسیون‌ها در راستای تحقق اهداف آنها مورد توجه و تمرکز قرار داد و تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی ورزش کشور با توجه به برخورداری از سه هزار و 428 پروژه نیمه‌تمام ورزشی، دولت اجازه آغاز پروژه جدید ندارد، اما می‌توان در قالب یک برنامه‌ مدبرانه زمینه حضور بخش خصوص و همچنین شهرداری‌ها را در راستای ایجاد اماکن ورزشی، فراهم کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: خوشبختانه شهرداری در بسیاری از رشته‌ها همکاری خوبی را با فدراسیون‌ها داشته است و در رشته اسکواش نیز بوستان جوانمردان به کورت اسکواش اختصاص خواهد یافت که انفاق بسیار خوبی خواهد بود و امکان خوبی را برای توسعه و تعالی این رشته برای فدراسیون فراهم می‌کند.

اسبقیان همچنین یادآور شد: اعتبارات فدراسیون اسکواش از هفت میلیارد تومان در سال 1402 به 18 میلیارد تومان در سال 1403 رسیده است که افزایش 167 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اسکواش در بین رشته‌های المپیکی 2028 لس‌آنجلس قرار گرفته است، گفت: آنچه اهمیت دارد فدراسیون اسکواش و دیگر فدراسیون‌ها از هم‌اکنون باید در قالب یک برنامه تدوین شده، زمینه کسب سهمیه و درخشش در آن رویداد را که هر مدال می‌تواند بیانگر افتخار و عزت ایران اسلامی باشد، فراهم کنند.

انتهای پیام/