تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773160
شناسه : 3773160
تاریخ :
بیش از ۳ هزارنفر در کلاس‌های مؤسسات قرآنی کردستان آموزش دیدند اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در طول تابستان امسال ۳ هزار و ۲۸۳ نفر در مؤسسات قرآنی کردستان رشته های مختلف قرآن کریم را آموزش دیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی ظهر یکشنبه در آئین پایانی اوقات فراغت مؤسسات فرهنگی و قرآنی وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که با حضور جمع کثیری از مدیران مؤسسات شهر سنندج و اعضای برجسته و فعال این مؤسسات در محل تالار فروردین مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در طول تابستان امسال ۳ هزار و ۲۸۳ نفر در مؤسسات قرآنی در رشته‌های مختلف قرآن کریم آموزش دیدند.

وی بیان کرد: این رشته‌ها شامل روان‌خوانی، روخوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و احکام بود.

وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها در طرح شهید آوینی تعریف شد و در سامانه الکترونیکی حمد نیز مشخصات تمامی شرکت کنندگان در این طرح درج شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: اوقات فراغت به ویژه در ایام تابستان فرصت ارزشمندی برای یادگیری مفاهیم قرآنی است و مراکز و مؤسسات قرآنی کردستان در این زمینه در ایام تابستان فعالیت‌های اثربخشی داشتند.

وی افزود: فرآیند یادگیری قرآن کریم باید در طول سال استمرار داشته باشد و زمینه جذب نوجوانان و جوانان با یادگیری کتاب الهی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ایام تابستان به دلیل تعطیلی مدارس یک فرصت مؤثر برای تقویت آموزش‌های قرآنی و جذب دانش‌آموزان به سمت کلاهای قرآنی است، افزود: باید بعد از اتمام کلاس‌های این ایام زمینه تداوم و استمرار کلاس‌های قرآنی در سایر فصول سال فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اذعان کرد: در استان فرهنگی کردستان باید آموزش در همه عرصه‌های دینی و فرهنگی مورد توجه باشد و آموزش فعالیت‌های قرآنی نیز اولویت قرار گیرد.

دریایی از دستگاه‌های اجرایی خواست در زمینه آموزش فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی برای مخاطبان خود در جامعه تلاش کنند.

در پایان این آئین از ۹ نفر از مدیران مؤسسات فرهنگی و قرآنی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.