تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3773149
شناسه : 3773149
تاریخ :
وحید شمسایی؛ چهره‌ای ویژه در میان سرمربیان حاضر در جام جهانی اقتصاد ایران: در میان سرمربیان حاضر در جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال، ۴ سرمربی از جمله وحید شمسایی سابقه حضور در جام جهانی به عنوان بازیکن را در کارنامه دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۴ تیم برتر جهان از ۲۴ شهریور در دهمین دوره جام جهانی فوتسال به مصاف هم خواهند رفت و تیم ملی ایران با هدایت وحید شمسایی در گروه F این رقابت ها با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا هم‌گروه است.

در میان ۲۴ سرمربی حاضر در این مسابقات، ۴ سرمربی تجربه حضور در جام جهانی به عنوان بازیکن را در کارنامه دارند.

کارلوس چیلاورت سرمربی پاراگوئه، الکساندر کوسنکو سرمربی اوکراین، ماتیاس لوکویکس سرمربی آرژانتین و وحید شمسایی سرمبی تیم ملی فوتسال ایران سرمربیانی هستند که پیش از این به عنوان بازیکن در جام جهانی فوتسال حضور پیدا کرده اند.

وحید شمسایی در ۱۲ بازی در ۳ دوره جام جهانی حاضر شد و ۱۰ گل به ثمر رساند.

اما گلزنی در جام جهانی تنها ویژگی شمسایی در قیاس با دیگر مربیان حاضر در جام جهانی نیست. شمسایی در دوره بازیکنی خود با ۳۹۲ گل زده دومین گلزن برتر جهان است و با تیم ملی ایران ۸ بار عنوان قهرمانی در جام ملت های آسیا را کسب کرده است و در ۸ دوره آقای گل این مسابقات شد.

چیلاورت، کوسنکو و لوکویکس سابقه دو بازی ملی در جام جهانی را در کارنامه دارند.

نکته قابل توجه این است که سرمربیان پاراگوئه و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۰۸ برزیل در قالب بازیکن رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی با تساوی ۳ به ۳ خاتمه پیدا کرد.