تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773137
شناسه : 3773137
تاریخ :
۹۲ درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند اقتصاد ایران: قزوین-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند و توزیع کتاب از شهریورماه آغاز شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش که پیش از ظهر یکشنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه گذشته مصوباتی از قبیل آماده سازی و بازگشایی مدارس در مهرماه بود که ضمن هماهنگی‌های انجام شده با سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم توسط شورای آموزش و پرورش انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بااشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازگشایی مدارس مناطق بیان کرد: در حوزه آسفالت محوطه مدارس، آموزش و پرورش نیازهای لازم را احصا کرده به اداره نوسازی مدارس تحویل داده است و بنا شده که آسفالت تعدادی از مدارس طبق مصوبه توسط شهرداری انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه و تجهیز موزه فرهنگی طی هماهنگی با اداره کل گردشگری استان مکاتباتی با سازمان گردشگری کشور برای تامین بودجه موزه انجام شد.

این مسئول ضمن تاکید به تاسیس کافه معلمان و محل اسکان معلمان در مدرسه دیانت بیان کرد: در راستای بازگشایی مدارس ۹ کارگرده در آموزش و پرورش وجود دارد که طبق آمار کارگروه نیرو انسانی ۲۳ هزار و ۵۶۹ دانش آموز وجود دارد که تاکنون ۱۹ هزار ۹۳۶ دانش آموز در مدارس ثبت نام شده‌اند.

وی بااشاره به وجود ۱۲ هزار معلم ادامه داد: وظیفه کارگروه کیفیت بخشی، آموزش و ثبت نام است که تاکنون وضعیت ثبت نام اتباع به طور شفاف مشخص نشده و وضعیت۷ هزار و ۶۰۰ اتباع مشخص نیست که البته خانواده‌های این دانش آموزان نیز تمایلی به ثبت نام ندارند اما تعیین و تکلیف ثبت نام این دانش آموزان نیز به زودی مشخص خواهد شد.

وی با تاکید براینکه برگزیدگان مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به مدارس معرفی شدند مطرح کرد: تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان برای دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند و توزیع کتاب از شهریورماه آغاز شده است.

این مسئول ابراز کرد: برنامه نمادین بازگشایی مدارس برای مقاطع پیش دبستانی ۲۶ شهریور، پایه اول ۲۷ شهریور، متوسطه اول ۲۸ شهریور و زنگ مهر و ایثار در اول مهر ماه در مدارس استان به صدا در می‌آید.

وی با بیان به اینکه ۳۴ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند ابراز کرد: متاسفانه تاکسیرانان درخصوص سیرویس حمل و نقل مدارس استقبال نمی‌کنند.

سیاهکالی در پایان گفت: پروژه‌هایی از جمله تعدادی از مدارس در مناطق آوج، آبیک، البرز، حصار خروان، خرمدشت، ضیاء آباد، الموت غربی، تاکستان، آق بابا، بویین زهرا، روستا کپک، شیشه و قلعه که بنا بود تا اول مهرماه بهربرداری شود، در مهرماه سال جاری بهره برداری می‌شود.