تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3773116
شناسه : 3773116
تاریخ :
خدمات هلال احمر در اربعین؛ از امداد تا تجهیز بالگردها اقتصاد ایران: رئیس جمعیت هلال احمر طرح‌ها و خدمات امدادی و درمانی هلال احمر در ایام اربعین حسینی تا پایان ماه صفر را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر، در نشست خبری با تشریح طرح‌ها و خدمات امدادی و درمانی هلال احمر در ایام اربعین حسینی تا پایان ماه صفر اظهار کرد: بیش از 1700 پایگاه امداد و نجات در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر شده بود.

وی با اشاره به همکاری مؤثر با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از مسئولان صلیب سرخ در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و موکب‌هایی که در عراق قصد ارائه خدمات سلامت داشتند، شناسایی و مجوزهای لازم به آنها اعطا شد.

کولیوند با بیان اینکه امسال هیچ کمبود دارویی در اربعین حسینی گزارش نشد، افزود: داروهای مورد نیاز به میزان کافی در اختیار زائران قرار گرفت. همچنین تعدادی بیمارستان در شهرهای کاظمین، سامرا و نجف برای خدمات‌رسانی به زائران در اختیار ما قرار داشت و هماهنگی‌های میان ایران و عراق نیز نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور به‌موقع در حوادث اربعین تاکید کرد: این حضور به‌موقع جان بسیاری از زائران را نجات داد. همچنین پایگاه‌های امداد و نجات در مسیرهای مواصلاتی عراق مستقر شده بودند.

وی درباره مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر در عراق گفت: دو هواپیما به‌عنوان بیمارستان هوایی در این کشور تجهیز شدند.

کولیوند با تاکید بر اینکه هیچ بیماری واگیردار شایعی در ایام اربعین گزارش نشده است، افزود: بیش از 4 میلیون و 120 هزار خدمت توسط جمعیت هلال احمر در داخل و خارج از کشور ارائه شد. بیشترین مراجعه‌کنندگان به‌علت گرمازدگی بوده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره تمهیدات این سازمان برای حج و اربعین گفت: در خصوص عملیات حج و عمره هماهنگی و همکاری نزدیکی با سازمان حج داریم. واکسن‌های لازم تهیه شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین کمیته‌های آسیب‌شناسی اربعین 1403 آغاز به کار کرده‌اند و در آن‌ها خلأها، مشکلات و پیشنهادات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به یک پویش موفق در ایام اربعین افزود: مقدار زیادی دارو از طریق این پویش جمع‌آوری شد.

کولیوند همچنین درباره برنامه‌ریزی برای امدادرسانی در عراق گفت: ما توانستیم بیش از 200 دستگاه شامل خودروهای نجات، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای لجستیکی را به خدمت بگیریم.

وی با اشاره به شرایط ویژه عملیات اربعین امسال، گفت: موج شدید گرما در ایران و عراق نگرانی‌های بسیار جدی در خصوص گرمازدگی ایجاد کرده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین از ورود بزرگ‌ترین بالگرد یک شرکت روسی به ایران طی دو ماه آینده خبر داد و افزود: تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که بر اساس آن، این بالگرد با ظرفیت حمل 120 نفر یا 40 تن بار وارد ایران خواهد شد و در صورت رضایت، دو فروند از آن خریداری خواهد شد.

وی همچنین گفت: برای خرید 20 فروند بالگرد جدید نیز به تفاهم رسیدیم که در صورت عملیاتی شدن، طی دو سال تحویل خواهند شد. همچنین قول داده شده که بالگردهای ما به سیستم دید در شب و ناوبری جدید مجهز شوند.

انتهای پیام/