تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3773102
شناسه : 3773102
تاریخ :
پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته اقتصاد ایران: «پاسداشت فرهنگی روز سینما» با همکاری مراکز فرهنگی به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد که خانه سینما جشن امسال خانه را به همراه  مردم و اهالی سینما برگزار می کند.

او تأکید کرد: از آنجا که امکان برگزارى جشن به روال چندسال‌گذشته وجود نداشت واینکه در یک شب و در یک سالن ودر قالب جشن خانه سینما و به میزبانی خانه سینما پذیرای اهالی فرهنگ و سینما و دوستدارانشان باشیم؛ اما با هم‌اندیشی دوستان به این نتیجه رسیدم که امسال روز سینما را ، به یک روز ختم نکرده؛ بلکه در یک هفته فرهنگی با حضور اهالی سینما در مکان‌های فرهنگی این رویداد را برگزار کرده و ارزش‌های سینمای ایران را به مردم معرفی کنیم.

عسگرپور با اشاره به اینکه جشن خانه سینما یک رویداد صنفی است که بعضی از سال‌ها برگزار شد تا اهالی سینما به داوری سینما بنشیند و انتخاب‌ها فارغ از نظرات و نظارت نهادهای دولتی باشد، افزود: این امکان همواره برای خانه سینما وجود دارد تا بهترین‌های خود را همچون تمامی کشورهایی که سینما دارند، معرفی کرده و تقدیر کند، اما حضور بی‌واسطه در میان دوستداران سینما و طرح مسائل اصلی دغدغه‌ای است که ما را به سمت برگزاری پاسداشت هفته فرهنگی روز سینما سوق داد.

 رئیس هیات مدیره خانه سینما خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در این چندسال‌ درمجموع و به دلیل چند فیلم سینما با فروش مناسبی روبرو بوده است؛ اما سینمای اجتماعی و فرهنگی و حتی سینما بدنه آسیب‌های جدّی دیده است و برای حل بحران‌هاى موجود باید به گفت‌وگو بنشینیم و از طرفی فرصتی فراهم شود تا جامعه و مدیران دولتی و حاکمیتی نکات اهالی سینما را بی‌پرده و مستقیم بشنوند.

با توجه به اهمیت سینما و ارتباط آن با فرهنگ و جامعه هیات رئیسه خانه سینما تصمیم گرفتند با همکاری بیش از 10 مرکز فرهنگی و انتشاراتی یک رویداد فراگیر و گسترده از 19 تا 25 شهریور به مدت یک هفته برگزار کند. هدف از برپایی این رویداد پاسداشت جنبه های هنری، ادبی، اجتماعی و مردمی سینماست که در سالهای اخیر مهجور مانده است.

در اجرای این رویداد فرهنگی فیلمخانه ملی ایران حمایت خوبى را انجام داده است؛ از جمله برنامه‌های این ایام نمایش 4 مجموعه سی دقیقه‌ای از سکانس برگزیده سینمای ایران در چهار  دهه اخیر است. همچنین سه مجموعه سی دقیقه ‌ای از آنونس‌های  برتر سینمای ایران و یک مجموعه سی دقیقه‌ای از فیلم‌های مستند.

رونمایی از کتاب‌های سینمایی، جشن امضای کتاب، رونمایی و نمایش از اسناد موسیقی فیلم، پنل‌های تخصصی و نشست‌های کارشناسی با سینماگران، از جمله برنامه‌های این پاسداشت روز ملی سینما است.

مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی که تمایل به همکاری در برگزاری هفته پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما را دارند می‌توانند با روابط عمومی خانه سینما تماس بگیرند.

انتهای پیام/