تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3773100
شناسه : 3773100
تاریخ :
پاسخ به یک شبهه؛ امام زمان چه کسانی را از دم تیغ می‌گذراند؟ اقتصاد ایران: یکی از شبهه‌هایی که گاهی مطرح می‌شود، درباره ماهیت قیام امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است و به این صورت بیان می‌شود که امام پس از ظهور، به دست زدن به شمشیر و خونریزی می‌پردازد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از شبهه‌هایی که گاهی مطرح می‌شود، درباره ماهیت قیام امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه است و به این صورت بیان می‌شود که امام پس از ظهور، به دست زدن به شمشیر و خونریزی می‌پردازد. این مسئله از اساس اشتباه است و  با آموزه‌های اصلی اسلام و روایات معتبر سازگاری ندارد. در واقع، هدف اصلی ظهور امام مهدی برپایی عدالت، رفع ظلم و هدایت انسان‌ها به سوی کمال انسانی است، نه کشتار عمومی.

بر اساس روایات شیعه، امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ظهور می‌کند تا جهان را از ظلم و فساد نجات دهد و آن را سرشار از عدالت و رحمت کند، همچنان که در روایات متعددی آمده است "او زمین را پر از عدالت می‌کند، همان‌گونه که از ظلم پر شده است". امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه به جنگ با ظالمان، مستکبران، و فاسدان خواهد پرداخت و کسانی که در مسیر ظلم و فساد پافشاری کنند، مجازات خواهند شد، اما این به معنای کشتار همگانی نیست، بلکه امام تلاش می‌کند تا با هدایت، عدل، و مهربانی مردم را به راه حق دعوت کند.

همچنین، در روایات تأکید شده است که امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه به کمک یاران خود و مردم حق‌طلب، به اصلاح جهان می‌پردازد و عده زیادی به او می‌پیوندند. کشتار تنها محدود به کسانی است که مانع برقراری عدالت و خیر در جهان می‌شوند و به هیچ وجه پذیرای هدایت و اصلاح نیستند. در بخش‌هایی از دعای ندبه به این حقیقت اشاره شده است، از جمله آنجا که می‌فرماید «أَیْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دابِرِ الظَّلَمَةِ؟ کجاست آنکه برای ریشه‌کن کردن ستمکاران مهیا شده است». «أَیْنَ قاصِمُ شَوْكَةِ الْمُعْتَدِینَ؟ کجاست درهم‌شکننده شوکت متجاوزان». «وَ أَذَقْتَ أَعْداءَكَ هَواناً وَعِقاباً، وَأَبَرْتَ الْعُتاةَ وَجَحَدَةَ الْحَقِّ، وَقَطَعْتَ دابِرَ الْمُتَكَبِّرِینَ؛ و دشمنانت را خواری و کیفر چشانده‌ای و متکبّران و منکران حق را نابود کرده‌ای و ریشه سرکشان را قطع کرده‌ای.»

در نتیجه، دیدگاه‌های تند و نادرست مبنی بر کشتار همگانی توسط امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه صحت ندارد و انتساب چنین مسئله‌ای به آن امام بزرگوار کاملاً غیر واقعی است.

انتهای‌پیام/