تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773084
شناسه : 3773084
تاریخ :
افزایش ۸۰ درصدی نرخ سرویس مدارس پذیرفتنی نیست اقتصاد ایران: بندرعباس-استاندار هرمزگان قیمت ارائه شده برای سرویس مدارس و افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی نرخ سرویس مدارس را غیرعادلانه دانست و تصویب نرخ را منوط به کاهش و ارائه در جلسه بعد اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در جلسه شورای ترافیک استان که با دستور کار بررسی آخرین شرایط آماده سازی سرویس‌ها و ایمن سازی مسیر منتهی به مدارس برگزار شد، گفت: قیمت ارائه شده برای سرویس مدارس و افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی نرخ سرویس مدارس را قبول ندارم و آن را غیرعادلانه می‌دانم.

وی با اشاره به میزان افزایش ۲۰ درصدی حقوق، افزود: باید به فکر مردم باشید و بر اساس کانون‌های جمعیتی و تردد دانش‌آموزان از ظرفیت خدمات رسانی حمل و نقل عمومی برای کاهش تقاضای سرویس و از سوی دیگر کاهش نرخ سرویس استفاده شود و فرمانداران نیز اجازه ندارند چنین افزایش نرخی را تأیید کنند.

استاندار با تأکید بر اینکه ما موظف هستیم برای همه و به میزان مورد نیاز سرویس با قیمت مناسب فراهم کنیم، گفت: در تعیین نرخ نهایی سرویس مدارس باید نرخ تورم و میزان افزایش حقوق در نظر گرفته و سپس افزایش معقولی اعلام شود.

وی ارائه بسته حمایتی پیشنهادی برای رانندگان سرویس را مهم برشمرد و تصریح کرد: جایگاه ویژه سوخت‌گیری سرویس‌های مدارس برای کم کردن معطلی رانندگان می‌تواند بخشی از این بسته پیشنهادی باشد.

دوستی در ادامه با تأکید بر لزوم ایمن سازی مسیر تردد سرویس مدارس نیز گفت: در ساعات عبور و مرور سرویس مدارس به هیچ وجه نباید اجازه تردد خودروهای سوخت بر داده شود و مسیر تردد سرویس‌ها بایستی ایمن سازی شود این مسئله تعهد و تکلیف فرمانداران است.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه بخشی از سرویس مدارس در بشاگرد و سندرک به وسیله وانت انجام می‌شود، اظهار داشت: باید تا حد توان تلاش کرد هیچ وانتی به عنوان سرویس مدارس فعالیت نکند اما در صورتی که به دلایل مختلف از جمله صعب العبور بودن مسیرها از وانت استفاده شد باید این خودروها برای حضور دانش آموزان ایمن سازی شوند تا خطری آنها را تهدید نکند.