تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3773055
شناسه : 3773055
تاریخ :
امضای توافق امنیتی با دولت عراق بزرگترین پیروزی ایران بود اقتصاد ایران: لنگرود- فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امضای توافق امنیتی با دولت عراق بزرگترین پیروزی ایران بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور صبح یکشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده جدید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان با اشاره به تحولات اخیر در میدان‌های نبرد، به ویژه در اوکراین و منطقه قره باغ اظهار کرد: مدل جنگ نظیر نوع، تاکتیک، شکل و راهبردهای جنگ مشاهده می‌کن لذا ما باید خود را با این تغییرات وفق دهیم در دهه ۹۰، ما بیشتر بر روی عناصر تروریستی و ضد انقلاب تمرکز داشتیم، اما اکنون با پدیده‌های جدیدی روبرو هستیم که نیازمند آمادگی خاص است.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده طی ۲ سال اخیر در جنوب کشور ادامه داد: تاکتیک‌ها و ابزارهای جنگی که در گذشته استفاده می‌شدند، دیگر پاسخگوی نیازهای امروز نیستند ما باید به سمت استفاده از تجهیزات جدید مانند ریز پرنده‌ها و سیستم شناسایی‌های پیشرفته برویم.

سردار پاکپور با تأکید بر اهمیت آمادگی بالای نیروها تصریح کرد: اگر دشمن ببیند که ما در آمادگی کامل هستیم، قطعاً در نیت‌های خود تجدید نظر خواهد کرد اما اگر غیر از این باشد به طمع می‌آید و ممکن است دست به اقداماتی بزند.

وی همچنین از تلاش‌های مستمر نیروهای تیپ میرزا کوچک خان تقدیر کرد و گفت: نیروهای نیروی زمینی سپاه در تمامی مأموریت‌ها و عملیات‌ها حضوری فعال داشته و در میدان موفق عمل کرده‌اند و ما باید از تجربیات گذشته بهره‌برداری کنیم تا در آینده نیز با قدرت بیشتری عمل کنیم.

سردار پاکپور همچنین به اهمیت آموزش و تمرینات تخصصی برای واحدهای ویژه اشاره کرد و گفت: نیروهای ویژه ما باید برای مأموریت‌های خاص آماده باشند و تمرینات خود را متناسب با شرایط جدید طراحی کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه در شمال غرب کشور در سال ۹۰ طی اتفاقاتی بخش وسیعی از منطقه شمال غرب کشور حضور ضد انقلاب ثابت و بخشی از خاک ایران در اشغال تروریست‌ها بود، گفت: از سال ۹۰ همه مناطق اشغالی را آزاد کردیم و مقرها و پایگاه‌های عناصر تروریستی در شمال عراق را مورد هدف قرار دادیم و عملیات‌های ۱۴۰۱ به شکلی انجام شد که همه تسلیم شدند.

سردار پاکپور اضافه کرد: در همین سال دولت مرکزی عراق با جمهوری اسلامی ایران توافقنامه امنیتی امضا کرد که این تروریست‌ها باید اخراج شوند و این اقدام بزرگترین پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود چرا که همه عناصر ضد انقلابی که بیش از ۴۰ سال علیه جمهوری اسلامی جنگیدند الان همه خلع سلاح شده و به اردوگاه منتقل می‌شوند.

وی ضمن قدردانی از فرمانده قدیم و آرزوی موفقیت برای فرمانده جدید تیپ میرزا کوچک خان تصریح کرد: تقویت روحیه جهاد و ایثار در خود سبب می‌شود تا به بهترین شکل ممکن از میهن عزیزمان دفاع کنیم.

گفتنی است، در این آئین از زحمات سرتیپ دوم پاسدار سبحان تاور تجلیل و سرهنگ پاسدار سید هادی موسوی به عنوان فرمانده جدید تیپ میرزا کوچک خان معارفه شد.