تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3773043
شناسه : 3773043
تاریخ :
علت اصلی تصادفات کامیون‌ها و باربری‌ها اقتصاد ایران: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ علت اصلی تصادفات کامیون ها و باربری‌ها را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص نقش قوانین فیزیک در رانندگی توضیح داد و گفت: با بررسی‌های کروکی‌های ترسیم از طریق اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، علت اصلی تصادفات رانندگان کامیون و باربری‌ها، عدم توجه به جلو آنها در حین تردد می‌باشد.

وی افزود: موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، خستگی و خواب آلودگی رانندگان خودروهای باربری می‌باشد که توجه آنها در حین رانندگی پرت می‌شود.

سرهنگ شریفی گفت: همچنین رتبه دوم این علل، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: وقتی راننده بارهای حجیم و غیر قابل کنترل می‌زند یک سری موضوعات در حین رانندگی دیگر دست راننده نیست و قوانین فیزیک برای کامیون و راننده تصمیم می‌گیرد و هر چه بار سنگین‌تر باشد کنترل وسیله نقلیه نیز به مراتب سخت‌تر می‌شود.

وی گفت: همچنین تغییر مسیر ناگهانی نیز رتبه سوم در علل حوادث رانندگی خودروهای سنگین را دارد چرا که برخی از رانندگان آشنایی کافی و لازم را به معابر ورودی و خروجی شهرها مانند تهران را ندارند و وقتی که می‌خواهند راه خود را اصلاح کنند مجبور به تغییر مسیر ناگهانی می‌شوند که باعث بروز تصادفات بسیاری در معابر می‌شود.