تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3773040
شناسه : 3773040
تاریخ :
بیش از ۱۲۲ هزار متر از منابع طبیعی گلستان به بیت‌المال بازگشت اقتصاد ایران: رییس کل دادگستری گلستان از خلع ید و بازگشت ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ متر از عرصه‌های ملی در منطقه قرن‌آباد گرگان به بیت‌المال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه یک شرکت تعاونی از ۱۵ سال پیش ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ متر از عرصه‌های ملی استان در منطقه قرن آباد گرگان را تصرف و زیر کِشت برده بود، افزود: با پیگیری قضائی و رأی دادگاه‌های استان، رأی خلع ید این زمین‌ها صادر و خلع ید انجام شد.

وی ادامه داد: این اراضی پس از خلع ید به منابع طبیعی بازگردانده شد و کارشناسان ارزش این زمین‌ها را دست کم ۳۶ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون با رأی دادگاه‌های استان بیش از ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع در گلستان به بیت‌المال بازگشت که از این سطح بیش از ۸۰ هکتار اراضی جنگلی و بیش از ۴۹۸ هکتار مرتع و بیش از ۲۳ هکتار هم ساحل بوده است.

آسیابی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه پرونده‌های منابع طبیعی در استان گلستان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضائی و محاکم تجدیدنظر استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.