تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3773037
شناسه : 3773037
تاریخ :
نیروهای مسلح همکاری‌های خوبی با نظام سلامت دارند اقتصاد ایران: وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابعاد ملی و بحران‌ها، کمک‌های نیروهای مسلح اثربخش و مفید است، گفت: همکاری‌های خوبی بین نیروهای مسلح و نظام سلامت وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست معاونان بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، فراجا و وزارت دفاع با وزیر بهداشت، در ستاد این وزارتخانه برگزار شد.

محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، در این نشست همکاری‌های نظام سلامت و نیروهای مسلح را ارزنده و شامل همکاری در شرایط عادی و بحرانی دانست و گفت: ارتقای سطح خدمات از نظر کمّی و کیفی در مراکز درمانی نیروهای مسلح برای بنده به عنوان مسئول بهداشت و درمان، مهم است و ارزش مضاعفی دارد چراکه به ارتقای رضایتمندی از خدمات منجر می‌شود.

وی با اشاره به همکاری‌های متقابل نیروهای مسلح و وزارت بهداشت در حوزه سلامت، تاکید کرد: خوشبختانه نیروهای مسلح در حوزه علمی و آموزشی با وجود دو دانشگاه علوم پزشکی، پیشرفت‌های خوبی داشته اند و در حوزه آموزش و پژوهش، کنگره‌های مشترکی برگزار می‌شود که باید تقویت شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابعاد ملی و بحران‌ها، کمک‌های نیروهای مسلح اثربخش و مفید است، ادامه داد: خوشبختانه نمونه‌های موفقی از همکاری‌های این نیروها و نظام سلامت در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله و همچنین مناسبت‌های مذهبی مانند اربعین در کشور داریم.

ظفرقندی تصریح کرد: همکاری‌های معاونت‌های بهداشت، درمان، آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با نیروهای مسلح باید تعمیق و ارتقا یابد. هدف ما ارتقای مداوم کیفیت است که با هماهنگی و تعهد مدیریت ارشد و همکاری و کمک دو طرفه می‌توانیم به پیشرفت در این زمینه‌ها برسیم.

در این نشست گزارشی از همکاری‌های مشترک نیروهای مسلح و وزارت بهداشت از دهه‌های گذشته در حوزه واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک، سرخجه، کرونا، همکاری در بحران‌ها و انتقال مصدومان، بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح و ساخت دو واکسن کرونا، راه اندازی مراکز تزریق واکسن و همکاری در کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین توسط معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شد.