تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3773023
شناسه : 3773023
تاریخ :
حمله اوکراین به کورسک، روس‌ها را دستپاچه کرده است اقتصاد ایران: رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آی‌ای) مدعی شد که حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه، نگرانی‌ تازه‌ای را در محافل سیاسی عالیرتبه مسکو ایجاد کرده است!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، ویلیام برنز، رئیس سی‌آی‌اِی با تحسین اوکراینی‌‎ها بابت حمله به منطقه کورسک روسیه، اعلام کرد که این حمله محافل سیاسی مسکو را آشفته کرده است!

برنز در جریان حضور به همراه ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (ام‌آی ‌۶) در لندن، گفت که افتادن کورسک به دست اوکراینی ها «سوالاتی را در محافل سیاسی عالیرتبه روسیه مطرح کرده است و آنها این سوال را می‌پرسند که ماجرا به کجا ختم می‌شود؟»

رئیس سیا عملیات غافلگیرکننده ارتش اوکراین را «دستاورد تاکتیکی چشمگیری» توصیف کرد که «آسیب‌پذیری روس‌ها را برملا کرده اما به نظر نمی‌رسد که هنوز تاثیری بر تسریع پایان جنگ گذاشته باشد.»

در این دیدار، برنز و مور همچنین درباره موانع موجود بر سر دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه، تلاش‌های گسترده سازمان‌های متبوع‌شان در راستای جمع‌آوری اطلاعات درباره چین و محاسبات ایران درباره حمله تلافی‌جویانه علیه اسرائیل بحث و تبادل نظر کردند.

مور در بخشی از این همایش که به میزبانی روزنامه «فایننشال‌تایمز» برگزار شد، اعلام کرد که «سرویس‌های اطلاعاتی روسیه در تلاش‌های‌شان برای اقدامات خرابکارانه در اروپا با هدف تضعیف حمایت غرب از اوکراین، اندکی از کنترل خارج شده‌اند»!

رئیس سرویس اطلاعات مخفی انگلیس به طور ضمنی به آتش‌سوزی در یک انبار مرتبط با یک کسب‌وکار اوکراینی در لندن اشاره داشت.

برنز و مور در این همایش بر حمایت جاری سازمان‌های متبوع‌شان از اوکراین تاکید کرده و یادآور شدند که در سال ۲۰۲۱ نسبت به حمله قریب‌الوقوع روسیه به کی‌یف هشدار داده بودند. به گفته مور، «حمله اوکراین به کورسک نمونه یک اقدام متهورانه و جسورانه با هدف برگرداندن ورق است.»

البته به گفته آنها، هنوز مشخص نیست که اوکراین چقدر می‌تواند قلمرویی را که تصرف کرده است، حفظ کند و علاوه بر این، عملیات مذکور هنوز هدف اصلی یعنی «اجبار مسکو به تغییر مواضع نیروهایش در شرق اوکراین» را برآورده نکرده است.

برنز اضافه کرد: به‌رغم نشانه‌ها مبنی بر ناآرامی در محافل حاکمیتی روسیه، هیچ مدرکی دال بر تضعیف قدرت پوتین وجود ندارد.