تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3773012
شناسه : 3773012
تاریخ :
توسعه کشت گلخانه‌ای در استان البرز جدی گرفته شود اقتصاد ایران: کرج- استاندار البرز گفت: با توجه به ضرورت حفظ اراضی کشاورزی، مصرف بهینه آب، افزایش بهره وری و صرفه اقتصادی و اشتغال استان البرز توسعه کشت گلخانه‌ای با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی البرز، بیست و سومین جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان البرز به ریاست عبداللهی استاندار در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

مجتبی عبداللهی در این جلسه افزود: ضرورت دارد با توجه به حفظ اراضی کشاورزی، مصرف بهینه آب، افزایش بهره وری و صرفه اقتصادی و اشتغال استان، توسعه کشت گلخانه‌ای با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: اراضی سبز و کشاورزی البرز ارزشمند است و باید برای آیندگان نیز حفظ شود باید کشاورزان آموزش ببینند و به مزایای کشت گلخانه‌ای و امکانات و تسهیلات آن آگاه شوند.

عبداللهی گفت: فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده درست از منابع آبی می‌تواند مشکلات استان را در بخش آب حل کند

وی ادامه داد: با توجه به توجیه اقتصادی این نوع کشت نسبت به کشاورزی سنتی، باید کشاورزان را به سمت کشت‌های دانش بنیان همچون هیدروپونیک و انواع کشت گلخانه‌ای ترغیب کنیم.